Notifications
Clear all

Problém s přilnavostí první vrstvy  

  RSS
Edasmesic
(@edasmesic)
Eminent Member
Problém s přilnavostí první vrstvy

Dobrý den.

První vrstvu jsem při kalibraci dle mého názoru nastavil dobře (osa Z - 1,1360), filament po vytisknutí má požadovaný tvar, vše perfektně drží na podložce. Když přejdu k vytisknutí prvního modelu z nabídky na přiloženém USB, první vrstvy (žába, matice) dělají neplechu, odstávají rohy, první vrstva téměř vůbec nedrží, prostě se trysková hlava chová jinak než při vytváření první vrstvy při kalibraci. Po několika minutách tisku se model odtrhne od podložky. Hladkou podložku jsem čistil dle návodu jak se má, teploty jsou v pořádku, filament taky, rychlost jsem zkoušel snížit a zatím nic nepomáhá. Neporadíte mi někdo nějaký fígl prosím vás.

Předem moc děkuji

Posted : 15/03/2021 10:45 am
SamueL
(@samuel)
Eminent Member
RE: Problém s přilnavostí první vrstvy

Dobrý deň,

vyskúšajte znovu vyčistiť podložku saponátom a ešte raz urobte kalibráciu prvej vrstvy. Podložka vyzerá trocha upatlane (mastne).

Posted : 15/03/2021 11:09 am
Edasmesic liked
Edasmesic
(@edasmesic)
Eminent Member
Topic starter answered:
RE: Problém s přilnavostí první vrstvy

@samuel

Děkuji moc za radu. Co myslíte ještě s okolní teplotou, hraje taky roli, kdyby bylo třeba otevřené okno poblíž tiskárny a venku byl chladno? 

Posted : 15/03/2021 11:24 am
SamueL
(@samuel)
Eminent Member
RE: Problém s přilnavostí první vrstvy

@edasmesic

Tlačiareň by nemala byť pri otvorenom okne a nemala by byť ani v prievane. 

Posted : 15/03/2021 11:42 am
Edasmesic liked
Zoltan
(@zoltan)
Moderator
RE: Problém s přilnavostí první vrstvy

@edasmesic

Prozradíš, jaky filament používáš? Nejlepší je teplota pokojová, čistá, saponatem a propylalkoholem odmastena podlozka a spravne nakalibrovana prvni vrstva -zakladni predpoklad uspechu.

Pridej sem fotku jak vypadá tvoje prvni vrstva.

even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.10.1 RC1, MMU2S, no closed box, sketchup , fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10
PRUSA MINI FW 4.3.3, Prusa Connect Beta...
Posted : 16/03/2021 6:34 am
Edasmesic
(@edasmesic)
Eminent Member
Topic starter answered:
RE: Problém s přilnavostí první vrstvy

@zoltan

Ahoj. Mám Prusa Galaxy Balck PLA. Včera jsem vše udělal jak jste radili a bylo už to v pořádku. Myslím, že hlavně vadilo otevřené okno a průvan chladnějšího vzduchu z venku. Proto se model už od prvních vrstev odlepoval od podložky. Přiložím fotku spodní vrstvy vytisknuté matice a jestli mi na to koukneš prosím tě. Nastavil jsem osu Z na hodnotu -1,4000, první vrstvu rychlostí 75 a pak jsem to dal na 100. Díky

Posted : 16/03/2021 7:30 am
Zoltan
(@zoltan)
Moderator
RE: Problém s přilnavostí první vrstvy

To na obrazku je prvni vrstva? Pokud ano ,tak ze by se mi moc líbila, to nemůžu říct. A ten posuv Z je take už na mezi. Pokud mas stavebnici, zkusil bych tu prvotní Z kalibraci s papírem. Pokud prilozis stl soubor, zkusím vytisknout a prilozim sem fotku.

Ještě prosím parametry tisku - výšku vrstvy a teploty.

This post was modified 9 months ago by Zoltan
even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.10.1 RC1, MMU2S, no closed box, sketchup , fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10
PRUSA MINI FW 4.3.3, Prusa Connect Beta...
Posted : 16/03/2021 8:03 pm
Share: