Notifications
Clear all

Problem z wydrukiem figury geometrycznej  

  RSS
Konfri
(@konfri)
New Member
Problem z wydrukiem figury geometrycznej

Mam problem z wydrukiem sześcianu narysowanego przez siebie w celach edukacyjnych. Problem polega na tym, że figura odrywa się od podstawy. Początek wydruku zawsze idzie bardzo dobrze, ale po ok. 2/3 wydruku obiekt odrywa się i po sprawie. Podstawa jest za każdym razem zmywana alkoholem (brak zanieczyszczeń, tłustych plam itp.) kalibracja drukarki przeszła prawidłowo. Sześcian jest wielkości 2 cm (długość boku). Pierwszy wydruk robiłem bez podpór filamentem PLA. Pomyślałem sobie, że może jest zbyt mały i zwiększyłem na 3 cm i dołożyłem podpory - ale efekt był ten sam. Dołączam zdjęcia wydruków. Czy może ktoś wie w czym leży problem?

Posted : 20/10/2021 11:07 am
Karkovski
(@karkovski)
Moderator
RE: Problem z wydrukiem figury geometrycznej

Problemem może być nieprawidłowa kalibracja pierwszej warstwy (za wysoko/za nisko) bądź też model sam w sobie, tj. jego powierzchnia przylegania. Widać też, że narożniki zwisów podwijają się, więc być może nie nadążają się schłodzić - tu może pomóc zmniejszenie prędkości drukowania lub zmiana ustawień chłodzenia filamentu (tzn. wydłużenie min. czasu warstwy i ustawienie jeszcze niższej minimalnej prędkości).
Na początek pokaż spód kostek. Potem spróbowałbym puścić wydruk z min. 5 mm brimu, następnie kombinowałbym z ustawieniami chłodzenia/prędkości.

This post was modified 2 months ago by Karkovski
Posted : 20/10/2021 4:47 pm
Share: