Ultra detail = ucpání / zničený tisk  

  RSS
LYOTRADE
(@lyotrade)
Active Member

Zdravím,

zkouším tisknout několik věcí v nastavení na ultra detail (0,05 mm) a příjde mi, že to vždy vede k ucpání trysky a tím chybě tisku (senzor nikdy nic nepozná a klidně dvanáctihodinový tisk dojede jako by nic).

V podstatě to vypadá tak, že válečky v extruderu začnou podivně cvakat a z trysky v ten moment nic neleze. Když tisk přeruším a dám vyjmout filament, tak to nejde, protože na konci filamentu je malá boule, která neproleze otvorem nad válečky. Když u tiskárny nejsem, ta nic nepozná a jede vesele dál, jako by tiskla. Je to jenom dojem, ale mám pocit, že se tisk pokazí vždy na stejném místě, cca 0,5 - 2 hod. po startu.

Materiál PLA (Prusament), slicováno v Prusa Control

Díky za každou radu

Karel Lyotrade Freeze Dryers
Výrobce lyofilizátoru potravin pro živnostníky a malé podnikatele
www.lyotrade.cz...
Posted : 03/12/2018 11:28 pm
josef.h7
(@josef-h7)
Trusted Member

Nemáš náhodou tiskárnu v boxu? Nebo v místnosti s příliš vysokou teplotou?

Posted : 04/12/2018 9:05 pm
vladimir.s11
(@vladimir-s11)
Estimable Member

Zkus i menší trysku, 0,25.

Posted : 04/12/2018 10:49 pm
LYOTRADE
(@lyotrade)
Active Member

Tiskárna je v kanceláři. Vlhkost 25%, teplota (po X hodinách běhu tiskárny) 23,5°C 😕

0,25 tryska dnes dorazila. Prubnu jí, ale čekal bych, že to bude fungovat i se standardem 0,4, když to SW nabízí. 🙄

Díky

Karel Lyotrade Freeze Dryers
Výrobce lyofilizátoru potravin pro živnostníky a malé podnikatele
www.lyotrade.cz...
Posted : 04/12/2018 11:28 pm
pavel.b9
(@pavel-b9)
Estimable Member

jasně že to bude fungovat ale uvědom si že chceš aby tiskárna dělala extrémně malou vrstvu relativně velkým otvorem trysky a tím pádem mohou nastat dvě věci
- tryska tlačí moc materiálu který se nabalí na trysku a pokazí ti tisk
- tryska tlačí materiál velmi pomalu což musí ale ten vlivem teploty samovolně teče a je ho tam moc což má za následek že se uvnitř udělá koule kterou jsi popisoval a zase to netiskne.
Proto ti doporučili menší trysku kde toto nastavíš ve slicru a ten s vědomím menší trysky upraví množství tlačeného materiálu a tím by nemělo dojít k ucpání
Tolik teorie já to ještě nedělal, rozhodně si musíš uvědomit že doba tisku se tím rapidně prodlouží a všecky části co se zahřívají budou horké o to déle a tím pádem dojde k přenosu tepla i do míst kde by normálně být nemělo. Je to pouhá fyzika takový jednoduchý příklad když zapálíš pod hrncem svíčku jak dlouho bude trvat než bude hrnec horký i na opačné straně než je svíčka? Nehledej v tom složitou vědu je to prostě jednoduchá fyzika o přenosu energie 😀 Proto se doporučuje tebou zvolenou výšku vrstvy používat na menší věci , to ale neznamená že tak nejdou tisknou velké objekty jen to je náročné na čas a patřičné chlazení aby se to teplo nepřenášelo tam kde ho nepotřebuješ.

Posted : 05/12/2018 4:54 pm
josef.g2
(@josef-g2)
New Member

Mám úplně stejný problém, sice tiskárnu (MK3) používám zatím krátce, ale ještě se mi nepodařilo s tryskou 0,4 vytisknout lepší rozlišení než 0,15 mm. Stává se přesně totéž (kulička, cvakání...). Hloupé je, že tiskárna běží dál. Zkusil jsem zmenšit retrakci, snížit teplotu, rychlost průtoku, nic nepomohlo. V manuálu není žádné doporučení, SW (slic3r) by to měl podle všeho umět. Docela bych přivítal informaci od někoho, komu se to podařilo.

Posted : 03/04/2019 11:29 am
josef.k21
(@josef-k21)
Eminent Member

tak já naopak musím napsat, že jsem tiskl bumerang z PETG vrstvou 0.05 mm, nějaká ozubená šneková kola z PLA vrstvou 0.05 a oba materiály OK s originálními profily.

Odhaduji (nevím to), že jedna z příčin by mohla být špatně nastavená výška Z, protože dle mého názoru neovlivňuje pouze první vrstvu, ale i ostatní vrstvy.

EDIT: takže bych vyzkoušel zvýšit trysku, aby mohla pohodlně tisknout.

MK3 + Fusion 360 + SlicerPE...
Posted : 03/04/2019 8:41 pm
josef.g2
(@josef-g2)
New Member

To zní dost logicky, díky, zkusím po usazení prvních vrstev zvýšit Z. Jinak používám totéž - tzn. MK3, Fusion 360 nebo Inventor a SlicerPE. Je zajímavé, že to, co naslicoval kolega v Cuře, tiskárna nedotiskla, model ze Slic3ru vyšel výborně.

Posted : 07/04/2019 12:38 pm
xrodney
(@xrodney)
Active Member

Pokud nepouzivas a neplanujes MMU zkusil bych vymenit heatbreak za E3D original misto pro Prusu upravene varianty, ta ma na konci rozsireni z 2 mm na 2,2mm kde pri retrakci z hotzone muze zchladnout filament a zpusobit Jam.

Posted : 19/06/2019 1:49 pm
zoltan
(@zoltan)
Member Moderator
Posted by: @lyotrade

Zdravím,

zkouším tisknout několik věcí v nastavení na ultra detail (0,05 mm) a příjde mi, že to vždy vede k ucpání trysky a tím chybě tisku (senzor nikdy nic nepozná a klidně dvanáctihodinový tisk dojede jako by nic).

V podstatě to vypadá tak, že válečky v extruderu začnou podivně cvakat a z trysky v ten moment nic neleze. Když tisk přeruším a dám vyjmout filament, tak to nejde, protože na konci filamentu je malá boule, která neproleze otvorem nad válečky. Když u tiskárny nejsem, ta nic nepozná a jede vesele dál, jako by tiskla. Je to jenom dojem, ale mám pocit, že se tisk pokazí vždy na stejném místě, cca 0,5 - 2 hod. po startu.

Materiál PLA (Prusament), slicováno v Prusa Control

Díky za každou radu

Povedlo se něco?

jak bylo nahoře řečeno při malých průtocích je filament moc dlouho v tiskové hlavě a ohřeje se i to co se nemá.

Nejsem si jist, že menší tryska pomůže, protože na 0,05 mm se toho materiálu musí vytlačit stejné výškové množství, ale šířka jednoho perimetru bude dokonce užší -> menší tryska menší množství vytlačeného materiálu při stejné výšce vrstvy.  Změna přesnosti mezi 0,05 a 0,15 je jen o výšce, na šířku je furt stejná a je to dáno průměrem trysky. Takže horizontální přesnost lze měnit jen průměrem trysky.

Co ale zvýšit rychlost tisku  (pak se asi bude muset zvýšit i průtok)?  Tím se bude muset vytlačit více materiálu za stejnou dobu, a měl by být menší šance na prohřátí filamentu tam, kde nemá. 

Myslím, že jakákoliv další zkušenost sdělená tady jen pomůže.

Díky

This post was modified 8 months ago 3 times by zoltan
even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.8.1, no closed box, sketchup , fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10
PRUSA MINI FW 4.05...
Posted : 25/09/2019 8:50 am
xrodney
(@xrodney)
Active Member

Jinak u mne za 3 mesice po vymene heatbreak za original E3D ani jednou zaseknuty filament.

Posted : 25/09/2019 2:55 pm
zdenda.zn
(@zdenda-zn)
Trusted Member

Ultra detail tisknout jen z menších trysek a ani tak není zaručeno, že se to vytiskne. Osobní zkušenost na trysce 0,25 tisk na 0,05. Osobně jsem zklamaný. Potřeboval jsem ozubený řemen a vylezl z toho chlupatý kruh, který je nepoužitelný. Na tyhle drobnosti asi jedině SLA...

Posted : 21/11/2019 7:10 pm
Share:

Please Login or Register