Notifications
Clear all

Tisk vynechávání / nepřilepení  

  RSS
Core
 Core
(@core)
Active Member
Tisk vynechávání / nepřilepení

Zdravím, poslední dobou mám problém s tiskem první vrstvy, dokážete mi s tím někdo poradit? 

Většina okraje tisku je v pořádku, ale někde se část okraje nepřichytí na podložku. Rychlost jsem snížil až na 30% a stále se nedaří, kalibraci desky Z jsem prováděl a mám jí v pořádku. Poslední tisk je PETG což by mělo držet dobře. Podložka je pořádně odmaštěná...

Díky

Posted : 28/11/2021 11:51 am
alarmba
(@alarmba)
Estimable Member
RE: Tisk vynechávání / nepřilepení

Ja tlačím len z PETG ,ale mám zrnitu podložku a podla foto sa mi zdá, že to máš vysoké.

Prusa i3 MK3S...
Posted : 28/11/2021 9:13 pm
Milos V.
(@milos-v)
Prominent Member
RE: Tisk vynechávání / nepřilepení

Ty hvězdičky to je jedna linka, nebo to už je víckrát objeté? Protože pokud je tohle pouze jedna, tak je teda sakra víc placatá než by měla být. Tzn. tryska moc přimáčklá na desku. Krom toho vypadá ta tloušťka ne příliš konzistentně na celé ploše, máš nastavenou ten přesnější 7x7 bodový mesh bed leveling v menu tiskárny? Nemáš po tiskovým plátem nějaký bordel, třeba zbytek filamentu?

Posted : 28/11/2021 9:52 pm
Core
 Core
(@core)
Active Member
Topic starter answered:
RE: Tisk vynechávání / nepřilepení

Ahoj, ty hvězdičky už jsou dvojité. Jednoduchá linka je vidět na stromku v levém dolním rohu. Pokud trysku zvednu, tak pak už se nepřichytí vůbec :-(. 

Do menu tiskárny se koukniu až budu doma, vůbec netuším kde to tam je, ale snad to najdu. Plát i pod ním je to čisté...

Posted : 29/11/2021 6:53 am
Milos V.
(@milos-v)
Prominent Member
RE: Tisk vynechávání / nepřilepení

Pokud toto je pouze jedna linka, pak je to příliš rozpláclé. Ve výsledku, pokud bys tryskou takto nízko tisknul větší plochu, dělalo by ti to už vlnky a odlepovalo se to.

Takže tryska musí trochu nahoru.

Teď druhý problém. Pokud ti to nedrží, je prostě špinavá podložka. Nic jiné v tom nikdy není. Popiš, jak čistíš.

 

Posted : 30/11/2021 9:37 pm
Core
 Core
(@core)
Active Member
Topic starter answered:
RE: Tisk vynechávání / nepřilepení

Ta hvězdička jsou dvě linky, některé hvězdičky sedí dobře jiné se při tahu druhé linky odlepí jak je vidět na obrázku. Hladkou desku čistím izopropanolem, nanesu na hadřík a celou desku vyčistím...

NEjsi třeba z Prahy, že bychom se na to podívali v reálu? Případně někdo další?

Posted : 02/12/2021 9:31 am
Milos V.
(@milos-v)
Prominent Member
RE: Tisk vynechávání / nepřilepení

Ahoj, z Prahy nejsem. Ale tohle není potřeba řešit osobně. Tohle je standartní problém. Jedna nebo dvě linky nemyslím, zda je to jedna nebo dvě vrstvy na sobě, ale jestli je to jedna nebo dvě vedle sebe. 

Čištění:

Nanést na hadřík je špatně, vyměň hadřík za papírové utěrky (bez aroma a jiných blbostí). Ten isopropanol ten tuk rozpustí a nanese na utěrku. Tu potom vyhodíš. Pokud používáš stejný hadřík, jen si to příště napatláš zpět.

Když už to máš v takovémto stavu, už ti ani IPA nepomůže. Vem tu podložku, umyj ji teplou vodou a tekutým mýdlem nebo jarem. Hned osuš papírovými utěrkami, nesahej rukama nikam než na kraje. Já po tomto, když už mám podložku na tiskárně ještě přečistím IPA, abych z toho dostal případné nežádoucí příměsi co byly v saponátu nebo co jsem tam udělal při manipulaci.

Pokud máš hladkou podložku (PEI sheet), ta časem ztrácí přilnavost. Je potřeba ji obnovit, viz manuál 3D tiskaře.

Posted : 02/12/2021 10:13 am
Core
 Core
(@core)
Active Member
Topic starter answered:
RE: Tisk vynechávání / nepřilepení

Díky za info, vyměním hadřík za papírovou utěrku a zkusím to. Jinak ne nejedná se o dvě vrstvy na sobě, to jsem ani nemyslel a z tisku to je patrné, že se jedná o první vrstvu, která ani nebyla dokončena, takže dvě vrstvy (linky) vedle sebe.

Posted : 02/12/2021 12:31 pm
Core
 Core
(@core)
Active Member
Topic starter answered:
RE: Tisk vynechávání / nepřilepení

Ahoj, tak to opravdu bylo nepřilnavostí desky. Použil jsem papírovou utěrku a tisk držel.

díky za radu

Posted : 06/12/2021 7:59 am
Share: