Problém se stringováním  

  RSS
lukyfa
(@lukyfa)
Active Member

Ahoj všem.

Snažím se zbavit se stringování. Tiskárnu MK3S+ mám cca 14 dní, provedl jsem nějaké testovací výtisky větších dílů a vše v pohodě.

Stavebnice, filament PETG Pruša, 

Stáhl jsem si pro zvědavost string testovací stl - tři věžičky na podstavci a ouha - chlupy, špičky mají bodlinky.

Dle netu jsem zkoušel nastavit menší teplotu, hrál jsem si dráhou, s časem extrudéru, rychlostí, ale výsledek mi přijde stále stejné.

A ještě jeden poznatek - při zpuštění nového tisku - po zahřátí filamentu vyteče cca 5cm, (důvod?)poté začne tiskárna kontrolovat 9 bodů a poté si odstříkne a začne tisk. V práci mám také tiskárnu a vím že odstřik je cca 7-9cm, u mě je odstřik cca 4cm, filament začíná vytékat až za půlkou.

Poradíte mi prosím co s tím? nastavení nebo něco špatně sestaveného?

Děkuji. L.

 

Posted : 26/04/2021 12:43 pm
alarmba
(@alarmba)
Estimable Member

Stringovanie je u PETG asi normál, a k problému vytekanie filamentu... tiež mi to tak robí, takže zložené to máš myslím si dobre.

Prusa i3 MK3S...
Posted : 26/04/2021 3:07 pm
lukyfa
(@lukyfa)
Active Member

@alarmba

Zkusím ten test na PLa od Průši. Nechám default nastavení a uvidíme....

Jinak trochu vytéká i když dám PLA.

Posted : 26/04/2021 3:46 pm
lukyfa
(@lukyfa)
Active Member

PLA se chová stejně jako PETG....default nastavení - poté snížení o 7st teplota, zrychlení z 1 na 1,5....rychlost snížena i zvýšena....nevím, prosím nějaká rada?

Jak máte nastaveno vy? Zkusím vaše nastavení? Díky.

Posted : 26/04/2021 5:30 pm
Milos V.
(@milos-v)
Honorable Member

PETG obecně stringuje, obzvláště když stále přejíždí z jednoho místa na druhý. Jediné co ti pomůže je snížit teplotu.

Pokud tiskneš nějaké malé věci, ostré hroty apod., je prostě lepší PLA.

Vytékání filamentu při zahřívání je také normální. Opět, při nižší teplotě trysky bude vytékat méně.

A co jsem po letech vypozoroval, když je tryska nová, vytéká to víc než když už je zajetá. Sice nevím proč, ale nějak mi to tak přijde.

 

Posted : 26/04/2021 7:00 pm
lukyfa
(@lukyfa)
Active Member

@milos-v

Díky za postřehy. PET jsem už se i dočetl na netu, že je to dost problémové, pravda snížením teploty asi o 12st se to zlepšilo.

 

Ale zkoušel jsem to na PLA, pravda 0,4 trysku nastavení 0,05 v defaultu a výsledek viz fotka výše. Pohrával jsem  si nastavením, celkem to šlo, ale jak se to blíží do ostrého konečného výsledku, vždy se to natavilo, zastringovalo. Teplotu jsem z 215 dal na 209.

Ještě mi napadá - tiskárnu mám v technický místnosti, kde je cca 17st stabilně, nemůže to mít vliv? Zítra ještě vyzkouším 0,15, jak to bude vypadat. Díky. L.

Posted : 26/04/2021 9:07 pm
Milos V.
(@milos-v)
Honorable Member

Problém je v těch špičkách. Řekněme že budeš tisknout dva stejné modely vedle sebe, každý se špičkou. Na konci už to bude tisknout velmi malé vrstvy a bude to jezdit mezi nimi tam a zpět. Do toho ty vrstvy nebudou stačit ani ztvrdnout, bude se to mazat a tahat. Ostrou krásnou špičku prostě nevytiskneš, už kvůli tomu, že tryska má 0.4mm, takže slabší to prostě nebude. Je daleko jednoduší tam to stringování nechat a upravit dodatečně. Ať už oříznout nebo například přejet ohněm (třeba zapalovačem). Ty tenké vlásky to seškvaří během vteřiny a pak už je jednoduše sundáš.

Posted : 26/04/2021 10:25 pm
lukyfa
(@lukyfa)
Active Member

@milos-v

Děkuji za odpověď. 

Tzn, pokud bych chtěl třeba tu špičku co nejhezčí, co nejvíce do špičky, pomohla by mi menší tryska-0,25? 

Chtěl bych si vytisknout stolní hru, s figurkami, a ty bych chtěl co nejdetailnější. Co se týká tisku na 0,20 s PLA tak testovací kostička dopadla opravdu super, až sem byl překvapený. 

Ještě plánuji test na 0,15a na 0,10 s tryskou 0,4. poté se rozhodnu o koupi 0,25.

To umístění s teplotou je v pohodě?

 

Díky. L.

Posted : 27/04/2021 8:55 am
Milos V.
(@milos-v)
Honorable Member

Na stolní hry jsem vytiskl tisíce figurek. Rozhodně doporučuju PLA, PETG pro tyto účely vůbec není vhodné. Běžné figurky dělám 0.15 vrstvou, když chci větší detail, dávám 0.10. Méně už ne, přeci jenom, rád bych se dožil toho, tu hru někdy hrát. 

Více detailů si dovedu představit u nějakých propracovaných postav, ale i kdybys tisknul opravdu titěrné detaily s 0.25mm tryskou, bude to tak slabé, že si myslím to nevydrží hru jako takovou. Osvědčilo se mi spíše přizpůsobovat modely figurek účelu, tzn. že se s tím bude opravdu hrát. Jedu tedy výhradně 0.4mm trysku. Kdyby to stálo na poličce, tak fajn, ale takhle...

 

 

Posted : 27/04/2021 10:01 am
lukyfa
(@lukyfa)
Active Member

Super, díky za informace. Chystám se na test 0,15 a 0,10. A samozřejmě nějaká figurka bude i na poličce 😆  

Když tiskneš na 0,10 a 0,15 používáš default nastavení nebo sis to upravil? Můžeš mi sem dát obr jak to máš nastavené?

Díky. 

Posted : 27/04/2021 1:09 pm
Zoltan
(@zoltan)
Moderator

@lukyfa

Pokud jdeš na 0,1 a níž začal bych uvažoval o 0.25 trysce, protože šířka 0.4 ti bude kazit detaily pro výšku 0.1 nebo 0.05.

BTW i v rámci PETG je každá barva jinak náchylná na stringovani, můj stringovaci favorit je Prusament PETG galaxy Black.

even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.10.0 RC2, no closed box, sketchup , fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10
PRUSA MINI FW 4.3.2-rc1 technical background...
Posted : 28/04/2021 10:33 pm
lukyfa
(@lukyfa)
Active Member

@zoltan

Už o ní přemýšlím. Testy na 0,15 dopadli celkem dobře - jsou ale dá se jich celkem dobře zbavit , na 0,10 už to bylo horší.

Jinak musím říct, že jsem nadšený - testovací figurky dopadli dobře, sic s horším detailem ale supr....co se týká větších dílů, tak tam je to úplná pecka - na 0,20 držáky na poličku, na tlfon do garáže, kolečka na garniže - to je jak ze vstřikolisu 🤣 

Teď sem objednal z Číny raspberry, tak se asi přesunu na jiné fórum. Díky všem za tipy.

Posted : 29/04/2021 7:47 pm
Share:

Please Login or Register