chlazení výrobku - vada na ventilátoru  

  RSS
jiři.c8
(@jiri-c8)
New Member

Mám nově MK2-S. Ve skutečnosti druhý pokus o tisk (nepodstatné). Prvně jsem zkoušel s dodaným PLA, vše bez problémů. Pak jsem vyměnil za ABS, po cca 5 minutách tisku se zastavil přední ventilátor chladící výrobek. Po dalších 5-ti minutách bylo jasné, že nemá smysl dál pokračovat. Ventilátor se mechanicky nezadrhává, pro jistotu jsem jej mírně povolil na uchycení. Když spustím "Self test" (zkoušel jsem 3x), ventilátor se normálně rozjede, jakmile spustím tisk výrobku, ventilátor nic. Teď už nejede od počátku tisku a hned 1.vrstva se muchlá. Tiskárnu jsem zkoušel vypnout a najet od počátku, ale to nepomohlo. Třeba někdo poradí... 🙂

Posted : 18/11/2018 11:49 am
milos.v
(@milos-v)
Reputable Member

Profil ABS je nastaven pro tisk bez ventilatoru. Muzes to zmenil ve Slic3ru, nebo behem tisku v menu. Ale tisk ABS neni tak jednoduchy, chlazeni muze zpusobovat smrstovani tisku ci spatnou soudrznost vrstev. Zalezi co tisknes a v jakem prostredi mas tiskarnu. Zkus spis PETG, nez se naucis poznat spravne nastaveni.
Milos.

Posted : 18/11/2018 9:46 pm
v_s
 v_s
(@v_s)
New Member

U tisku ABS se chlazení výtisku zapíná jen na tisk brige/přemostění a na drobné malé detaily jinak se tiskne bez chlazení.
ABS je hodně náchylné na rychlé změny teploty a praská - doporučuje se tisknout v boxu, nebo zamezit průvanu kolem tiskárny.

Také je dobré pohlídat 1. vrstvu musí se víc "připlácnout" než u PLA.

Posted : 19/11/2018 4:41 pm
jiři.c8
(@jiri-c8)
New Member

A to všechno jsem nevěděl...
Díky za info

Posted : 19/11/2018 5:31 pm
pavel.b9
(@pavel-b9)
Estimable Member

Ale někde tu je. V každém případě bys měl začít jiným jednodušším materiál jak tu už psali ABS je tak trochu alchymie a bez předchozich aspoň malých zkušeností to prostě nepujde. Začni s PLA tisk je snadný a odpustí ti mnoho chyb v nastavení takže tam testuj co vše se ještě dá aniž by to mělo vliv. Pak si vezmi PET G a zjistíš že mnoho z toho co ti PLA odpustilo se najednou nedá použit a teprve když budeš vědět co jo a co ne vezmi ABS a opět budeš na začátku neb od předchozích dvou ti ABS neodpustí nic ani rychleji zavřené dveře 😀 proto se používá BOX nebo aspoň krabice 😀

Posted : 20/11/2018 12:06 pm
pavel.r8
(@pavel-r8)
Trusted Member

Připojuji se k pavel.b9, moje tisky z ABS (ale i taky z PETG) se značně zlepšily po šoupnutí tiskárny do bedny. Osobně jsem použil model ze zdejšího webu z těch IKEA stolků.

https://josefprusa.cz/jak-si-snadno-a-levne-vyrobit-box-na-3d-tiskarnu/

Prasa i3 MK3, Closed box, Fusion 360, PrusaSlicer, OctoPrint - Raspberry Pi 3 Model B+, Windoows 10...
Posted : 20/11/2018 9:56 pm
Bouri
(@bouri)
Trusted Member

Taky při tisku ABS doporučuji mít nějak zakrytovanou tiskárnu, mám přes ni sice nějaký silnější průhledný igelit, ale stačí to (dveře tomu nevadí, pohyb osob v okolí tomu nevadí...) a v kombinaci s ABS+ od DevilDesign se mi daří tisknout i objemově rozměrné objekty, aniž by trpěly nějakými defekty při tisku.

Posted : 21/11/2018 8:16 am
Share:

Please Login or Register