upchaty extruder  

  RSS
p.juhasz88
(@p-juhasz88)
New Member

Ahojte,

som novy uzivatel 3D tlaciarne MK3S a stal sa mi nasledovny problem: chcel som vytlacit model domu a pocas tlace sa mi odlepil uz vytlaceny vzor alebo to odtrhol extruder, kedze sa mi to uplne upchal, roztavil sa PLA na extruder ( stalo sa to vecer takze presne ako to neviem, spal som).

ked som tlacil vzorky z SD karty, to islo vsetko pohode ( vytlacil som logo PRUSA a psa BUDDY).

Moja otazka je nasledovna: ako viem odstranit to roztavene PLA z extruderu? Bol som troska rychlejsi a nerovnovazny, kedze som sa nepozeral na net ci sa o tom nieco nepise a odmontoval som extruder a chcel som to zrezat, ale ide to velmi tazko, skor ani to neide je to take tvrde. 

Na youtube som vcera nasiel video  

toto mi pomoze? Len mam cely extruder rozobraty, aspon co sa dalo.Musim to zmontovat naspat, alebo mozem urobit aj kroky popisane vo videu demontovaneho extrudera [gallery ids="6407,6406,6405,6404,6400,6401,6403,6408"]z x osy?   Stacia mi zapojit kable E-axis motor,extruder heater, extruder termistor, left hotend fan? 

 

 

Posted : 21/10/2019 7:21 pm
Tim
(@tim-m30)
Illustrious Member

The part you are printing  - that large flat chassis thing - is full of areas that need close observation during prints. Plastic will curl and jam the extruder and cause all sorts of havoc, like tar balls on the nozzle.

To remove the tarball, it is best to heat the nozzle normally to 200c (PLA) and using pliers work the plastic ball off, taking care wires are not pulled out of the thermistor and heater.  It is slow and painful work, but others have done it without destroying the hot end.  I bought a new hot end in case it ever happens to me - I wouldn't have the patience to deal with it.

It is always wise to get more than one opinion......
Posted : 24/10/2019 5:36 am
miroslav.g2
(@miroslav-g2)
Active Member

Z tvojoho popisu a obrazkov by si mohol postupovat podla videa, s tym rozdielom ze budes cely exrtuder drzat v ruke, mozno sa ti bude robit lahsie kedze ty tam mas toho naliateho viac ako vo videu. Ale tak ako kolega nadomonou pisal, bud extra opatrny okolo kablov su velmi tenke a lahko sa mozu pretrhnut. Ak by sa to stalo mne, asi by som zacal ako vo videu teda nahrial trysku na 250 °C co zarucene roztavi PLA v beprostrednej blizkosti trysky (hotendu). A velmi pomaly opatrne odstranoval casti filamentu s kt. je mozne po nahriati trysky hybat. Este raz opakujem bud extremne opatrny okolo kablov hlavne kabel z tepelneho senzora trysky ma tendenciu sa pretrhnut vo vnutri bielej sklovlaknitej buzirky. Su to len jemne "vlasy" medenych kablov cize staci vacsia sila a mozes kupovat novy senzor. (nadpajanie kablov po roztrhnuti neodporucam, nakolko sa zmeni merany odpor senzora, co vyusti k chybam pri merani a dalsim aj vaznejsim problemom)

Ak si na to netrufas tak si kup novu trysku a usetris si robotu, aj ked z mojho pohladu sa tvoja tryska zachranit da.

Posli potom fotky ako sa ti zadarilo, ako inspiracia pre ostatnych. Drzim palce.

Posted : 29/10/2019 9:51 pm
david.t2
(@david-t2)
Noble Member

Jestli je to PLA, dá se změkčit fénem nastaveným na max. teplotu. PLA měkne už někde od 60st. Rozhodně dřív než PETG, z kterého je tištěný extruder.

Mě se tohle nikdy nestalo, ale kdyby stalo, zahřál bych extruder na nějakých 170-180 a pak fénem přihříval ty části, které obalují kabely, aby se to pak dalo opatrně roztrhat nebo rozstříhat. Obávám se, že zcela obecný postup na to neexistuje, je třeba zvolit vhodný postup podle toho, kam všude se to dostalo a jak moc.

Posted : 30/10/2019 8:02 am
p.juhasz88
(@p-juhasz88)
New Member

Ahojte dakujem za rady.....pouzil som navod z videa a nasledne pomocou malej rucnej frezky som odstranil zvysky.....ako test som pouzil tlac BUDDYho co prebehlo poriadku ....

Teraz mam trosku mensi problem ked uz idem tlacit vacsie plochy....tak prva vrstva sa mi neprichytava na nieketore casti podlozky a neviem kde je problem, rychlost tlace som uz znizil na 75%, prutok som tiez znizil na 85,  a povrch som cistil IPA 99,5%.

Posted : 04/11/2019 11:41 am
miroslav.g2
(@miroslav-g2)
Active Member

Tu by som dal velky doraz na cistu podlozku. Mne osobne este podlozka so zrnitym povrchom neprisla (ocakavam ju do 2dni) takze neviem z vlastnych skusenosti velmi povedat co presne by si mal robit. Ale cital som tu vela komentarov ohladom cistenia a statisticky ludom dost pomohlo vycistenie saponatom a teplou vodou, vytriet poriadne dosucha, najlepsie sa vobec nedotikat prstami podlozky, nakolko aj ked sa to nezda ludske prsty su mastne furt. Aj sebemensi odtlacok prsta na dostke moze pokazit cely vytlacok a to hlavne pri velkych plochach, sa moze odlepit v ten najnevhodnejsi moment. Dalej som cistal, ze niekomu pomohlo pri tlaceni velkych ploch s PLA, natriet podlozku prilozenym lepidlom, podla mna by stacilo len tie miesta kde sa to odlepuje teda na rohoch modelu. Ale kludne si urob vlastne zavery z toho co si tu na fore precitas, je tu toho naozaj dost. Drzim palce.

Posted : 04/11/2019 12:00 pm
david.t2
(@david-t2)
Noble Member

Kromě čistoty podložky je přinejmenším stejně důležité mít správně seřízenou výšku první vrstvy. Ono se to umí odlepovat v obou případech - i když je tryska moc vysoko, i když je tryska moc nízko. Předpokládám, že se stále bavíme o PLA. A dále předpokládám, že jinak je to sestavené a nakonfigurované správně, takže například že jsou správně teploty na trysce a podložce.

Posted : 04/11/2019 12:29 pm
miroslav.g2
(@miroslav-g2)
Active Member

S Davidom (david-t2) mozem len suhlasit. Vychadzal som z rovnakych predpokladov, a este dodam, ze na PLA je lepsie pouzit hladku ocelovu podlozku, nez zrnitu. Zrnita je zas lepsia pre PETG.

Posted : 04/11/2019 12:38 pm
p.juhasz88
(@p-juhasz88)
New Member

dakujem za rady...skusim nejake tie moznosti

Posted : 04/11/2019 1:15 pm
Share:

Please Login or Register