Podpory deformují model  

  RSS
tomaskutta
(@tomaskutta)
New Member

Ahoj,

už si trochu nevím rady, tak píšu sem. Když tisknu s podporami pod modelem, tak mi podpory zdeformují (prohnou dovnitř) model. Vypadá to jako kdyby tam bylo nějak hodně tepla nebo tak. Děje se mi to u PLA (Mladeč, Gembird) i PETG (Mladeč). Setkal jste se tím někdo, případně vyřešil?

  

Posted : 30/04/2019 2:28 pm
Vojtěch
(@vojtech-p6)
Honorable Member

Asi by to chtělo detailnější fotku a i screenshot ze Slic3r s podpěrami, případně přiložit 3MF projekt. Faktem je, že ani podpěry nezaručí dokonalý tisk převisů, u podpěr s plným kontaktem z rozpustných materiálů je to výrazně lepší, ale stále ne dokonalé. Z tohoto obrázku ani nepoznám, co to vlastně je za předmět.

Posted : 30/04/2019 2:50 pm
Vojtěch
(@vojtech-p6)
Honorable Member

Aha, už jsem ji z fóra vydoloval: Fotka

Ale stejně by to chtělo víc detailů ohledně modelu a způsobu tisku.

This post was modified 1 year ago 2 times by Vojtěch
Posted : 30/04/2019 4:53 pm
tomaskutta
(@tomaskutta)
New Member

Převisy mi to tiskne fajn. Jen mi jde o to, že tam, kde jsou podpěry dojde k deformaci (prohnutí dovnitř) a nebo ta strana modelu není úplně vzhledná.Jinak je to taková nálevka k nádobce ostříkovačů, která když se otočí tím šikmým dolů, tak slouží zároveň i jako víčko. 

Na 1. fotce je vidět to prohnutí. 

Tady slicer. 

Teploty PLA. Zkoušel jsem si s tím i pohrát oběma směry, ale žádný rozdíl.

Ale pokud se tohle děje každýmu a je to standard tak se s tím budu muset smířit. 

 

Dík T. 

Posted : 05/05/2019 4:03 pm
Vojtěch
(@vojtech-p6)
Honorable Member

Jo, už to vidím. Zkusil bych tisknout (aspoň tu oblast) o dost pomaleji. Když se tiskne na podporách, tak k nim filament není přichycen, jen na nich leží. Jenže když se napíná, tak je ochotný si zkrátit cestu, narozdíl od toho, když se tiskne normálně a je přilepený k předchozí vrstvě. Pomalejší tisk by mu měl umožnit vychladnout a ztuhnout blíž u trysky a tím lépe držet tvar.

Posted : 05/05/2019 5:17 pm
tomaskutta
(@tomaskutta)
New Member

Ok, vyzkouším a dám vědět. Zatím děkuju 🙂

Posted : 05/05/2019 5:47 pm
JamalXface3D
(@jamalxface3d)
Active Member

Zdravím, 

zkusil bych zvýšit kontaktní vrstvy a rozteč podpor, rychlost určitě zpomalit. stačí možná upravit rychlost podpor. 

Posted : 07/05/2019 7:44 pm
Share:

Please Login or Register