Filament PM TPE88 BLACK - jak na to?  

  RSS
Makak007
(@makak007)
Trusted Member

Zdravim vsechny,

moje druha otazka, zacinam experimentovat s flexibilnim materialem a poridil jsem si Filament PM TPE88 BLACK a mam pri tisku tohoto modelu problem jak se zakladnim nastavenim, tak s prilnavosti.

 

Ad zakladni nastaveni, nevim co mam nastavit, projel jsem forum a nasel nasledujici info:

zz2012: "... Jako výchozí profil ve Slic3r jsem použil Prusa FLEX. ..."

josefprusa: "... Nastavení tisku: Vyberete nastavení Flex (k dispozici od ovladačů verze 1.40), to automaticky zpomalí tisk na 20% rychlosti pro ostatní materiály. ..."

Asi jsem "blbej" ale ja takovy profil nikde nevidim. Ani ve verzi 1.41 ani v nove verzi 2.0.0 Otazka zni, ktery profil tedy mam nastavit a kde ho najdu??? Pokud mozno PRESNY nazev prosim.

 

Ad prilnavost, taky me to mate.

Zkusebni tisk se mi odlepi po cca 3 vrstvach, vic to nevydrzi (klasicka standardni podlozka dodana k Prusa i3 MK3S). Jedna rada na foru doporucovala siroky Brim ale muj model podle me max. moznou stycnou plochu ma a mel by se bez Brimu obejit. Nicmene zkusebne jsem Brim dal a odlepilo se to taky.

Ale zase jinde na foru nekdo pise: "... S podložkou MK42 se Flexi spojilo téměř nedělitelně (teď už používám Kores pro snížení pevnosti spoje a teplotu 30°C) a dohromady s mou nezkušeností se při odpáčení z podložky utrhnul kousek orig. fólie.  ..." Sice je to s Filamentum Flexi 98Am ale to by mel byt velmi podobny material? Navic nekde na netu (link uz nemam, prolezl jsem toho mraky) par lidi taky melo problem odlepit Filament PM TPE88 BLACK  od standardni podlozky co mam ja. A me to nedrzi a nedrzi.

 

Zkusim tedy tisknout na balici pasku jak doporucuje josfprusa: "... Podložka: Nejlépe funguje klasická balící páska (je také z polypropylenu) ..." ale stale si nevim rady s tim zakladnim nastavenim tisku. A pokud ma nekdo tip na jakou podlozku krome lepici pasy tisknout, take to rad uvitam.

 

Predem dekuji vzem za rady a pomoc.

Posted : 25/05/2019 10:50 pm
Makak007
(@makak007)
Trusted Member

Tak si zatim castecne odpovim sam 🙂

Co se tyka podlozky, pouzil jsem PP pasku, profil "Semiflex or Flexfill 98A" a prenastavil teploty na 240C tryska a pro podlozku 60C, dale 50% rychlost tisku. Vytisk drzi pevne a spolehlive, vrstvy krasne spojene, trochu vic stringovani. Jen je dost pracne odloupnout pasku z prvni vrstvy tisteneho objektu (v mem pripade cca. 1mm membrana a tam to jde jeste hur). Taky ma lepidlo z pasky tendenci spise zustavat na podlozce nez na sloupavane PP pasce, asi diky predchozimu zahrati na 60C. Hadr a technicky benzin to spolehlive odstrani.

Takze mi zbyva jen otazka, KTERY profil a detailni nastaveni pouzit? Nastaveni "Flex" (zminovany vicekrat zde na foru) nevim ktery je, proto jsem vysel z nastaveni "Semiflex or Flexfill 98A" (treba je to on???). Dale, mate nekdo detailnejsi nastaveni (retraction, deretraction, rychlost tisku, atd...) pro omezeni stringovani u materialu Filament PM TPE88 (a podobne)? To je asi jedina vec kterou bych chtel jsete zkusit poladit protoze se to na finalni horni vrstve trochu trha. Poradi prosim nekdo?

 

 

 

Posted : 27/05/2019 2:03 pm
Share:

Please Login or Register