Dotaz na kvalitu spodní části tisku  

  RSS
gruber
 pepa
(@pepa)
New Member

Možná to tu je někde řešeno, ale kdo to má hledat:)... Zajímalo by mě, čím může být způsobeno to, co je na obrázku. Mám dojem, že první vrstva drží dobře, jednolitá plocha je celkem v pořádku, ale pokud jsou v dílu otvory, materiál se trhá. Jde o PLA. Deska je čistá, odmaštěná, naneseno lepidlo KORES. První vrstvy jsem tiskl na 85 % rychlosti. Mám obavy ještě snižovat trysku, abych ji neucpal, nebo nešla do podložky.

Děkuji za případnou radu.
Josef

 

This topic was modified 2 months ago 3 times by gruber
Posted : 12/06/2020 11:58 am
zoltan
(@zoltan)
Member Moderator

Škoda ze nehledas, protože by ses třeba dočetl co znamená dobre ocistena podlozka a spravne zkalibrovana první vrstva. Žel 3d tiskarna není jako 2d tiskarna kterou tisknes presne stanoveným inkoustem na presne definovany papír.

Vůbec není vidět jak velký je tisk, ale je vidět že je špatně zkalibrovana první vrstva, protože jsou v některých místech mezery i mezi rovnobeznymi vlákny anebo je v tom místě nesprávně vyčistěná podložka a filament se na ni neprichyti.

Takže dle navodu pořádně vyčistit podlozku a zkalibrovat prvni vrstvu.

even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.9.0, no closed box, sketchup , fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10
PRUSA MINI FW 4.1.0, technical background...
Posted : 21/06/2020 9:33 pm
gruber
 pepa
(@pepa)
New Member

No ono když je na to člověk sám, tak se těžko hledá, není se čeho chytit a nemám v okolí nikoho zkušeného, kdo by se na to podíval a řekl. Ono taky život není jen tisk. Nicméně děkuji za radu, je k věci, zřejmě to bylo v té podložce, přišel jsem na to už minulý týden. Tenhle tisk se nepovedl výjimečně, protože si myslím, že první vrstva je zkalibrovaná dobře, aspoň se jindy neodlepuje. Já jsem myslel, že bez lepidla to nejde, protože i technik, který nám tiskárnu instaloval, ho použil. Ale zkusil jsem umýt podložku jarem a tisknout bez lepidla, výsledek je o mnoho lepší, ta první vrstva se mi zdá až dost slitá, výsledkem je skoro dokonale hladký povrch. Mám strach, aby tryska nezajela do podložky, případně, aby se neucpala tryska.Mám špatné návyky z tiskárny CubePro, kterou bych nikomu nedoporučil, je to strašný krám, Průša je neskonale vstřícnější. U té Cube se výška trysky nastavovala papírem 80 g/m2, tady bych potřeboval právě taky nějaké měřítko.

 

Posted : 21/06/2020 9:51 pm
zoltan
(@zoltan)
Member Moderator

Zavisí hodně na materiálu. PETG nedrží moc na texturované podložce. Jsou zde návody jak má kalibrace první vrstvy vypadat. Každý si projde začátky a je potřeba hodně číst tady na fóru. Lidi jsou zde vstřícní a rádi pomohou.

Dobře přilnutá první vrstva je nezbytnou podmínkou dobrého tisku a je nejlepší si ji pokud možno vždy podlídat.

This post was modified 2 months ago by zoltan
even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.9.0, no closed box, sketchup , fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10
PRUSA MINI FW 4.1.0, technical background...
Posted : 22/06/2020 3:02 pm
Share:

Please Login or Register