Notifications
Clear all

Správná výška první vrstvy  

  RSS
josef.h7
(@josef-h7)
Trusted Member
Správná výška první vrstvy

Ahoj,

tisknu teď něco většího a narazil jsem na problém s první vrstvou - viz. fotografie.
Nevím, zda-li jsem s tryskou už moc nízko, nebo jí mám lehce zvednout? Při kalibraci první vrstvy se nic takového na testovacím meandru neobjevuje. Ten jsem si nastavil tak, aby byla první vrstva pěkně slitá v jeden celek.
Při tisku modelu viz. foto (je to pistole na gumičky pro mladého) nebyl povrch této první vrstvy zcela rovný, sem tam se na povrchu vyskytovali linie, které byly výše než okolí (vždy ale pouze jedna linka, ne více vedle sebe).To, co vidíte na fotografiích je spodní strana - tato ležela na podložce.

Díky moc za vaše rady.

Posted : 04/03/2018 12:16 pm
toma.r9
(@toma-r9)
Active Member
Re: Správná výška první vrstvy

Máš trysku moc nízko, při kresbě první vrstvy ji začni pomalu zvedat a sleduj to, jak mile ty "kresby" zmizí, je to ono. Předpoklad je super čistá a odmaštěná podložka, v případě že nebude, vrstva ti nemusí držet.

...
Posted : 05/03/2018 7:58 am
josef.h7
(@josef-h7)
Trusted Member
Topic starter answered:
Re: Správná výška první vrstvy

Díky.
Dobře, zkusím si s tím pohrát.
To, co je vidět na fotkách, je strana, která ležela na podložce. Ze strany tisku to tak právě nevypadalo. Spíše mně to připadlo, jako kdyby se části vrstev lehce zvedly. Divné je to, že části tisku jsou zcela v pořádku - jsou krásně hladká. Je to nerovnoměrné.
Dříve jsem to na výtiscích nepozoroval. Začalo mi to dělat až po instalaci aktuálního firmware, kdy mi při selftestu, který se automaticky spustil, narazila tryska do headbedu. Stopl jsem to a trysku jsem posunul mírně níž. Pro jistotu jsem tiskárnu zresetoval a uvedl do továrního nastavení (All Data), znovu nainstalovat drivery a firmware. Následně pak selftest proběhl korektně, dále jsem provedl kalibraci XYZ, taktéž bez problémů a kalibraci první vrstvy. Tuto jsem si nastavil tak, aby byly vrstvy krásně slité. N tom meandru žádná vada nebyla viditelná. Vytiskl jsem logo Průša. Bylo OK.
Napadlo mne, jestli nemám třeba provést pokročilou kalibraci PINDA sondy. Jestli nedochází k nějakému teplotnímu rozkolísání. To jsem ale zatím nechtěl provést, když to mají uvedeno jako experimentální funkci.

Tiskovou podložku čistím pouze IPA, nic jiného ani nemám. K té podložce ještě jedna malá zajímavost - na jedné straně ni vůbec nechtějí držet výtisky. Druhá strana je OK. V manuálu je napsané, že přilnavost lze zvýšit přetřením podložky Acetonem, případně sjednotit povrch jemným přebroušením kuchyňskou houbičkou - hrubá strana. Máte s tím nějaké zkušenosti, co více pomáhá?
Díky moc.

Posted : 05/03/2018 9:55 am
Melchian
(@melchian)
Active Member
Re: Správná výška první vrstvy

Ahoj. Očisti celou podložku pořádně acetonem. Postačí papírovej ubrousek. Jednou za čas to tím acetonem opravdu chce.

...
Posted : 05/03/2018 10:26 am
hp.pavel@seznam.cz
(@hp-pavelseznam-cz)
Estimable Member
Re: Správná výška první vrstvy

Ano čas od času to chce aceton prostě i když se snažíš něco tam zustane. Osobně to po čištění acetonem přejedu ještě tou houbičkou a s přilnavostí nemám žádný problém.
Stručně je to levné rychlé a jednoduché a pomáhá to 😀

Posted : 05/03/2018 10:53 am
josef.h7
(@josef-h7)
Trusted Member
Topic starter answered:
Re: Správná výška první vrstvy

Ahoj,

zdá se, že se zadařilo.
Aceton přilnavosti velmi pomohl. Zjevně IPA neodstraní úplně vše, co časem na podložce ulpí. První vrstvu se mi díky tomu podařilo zase vyladit ke spokojenosti.
Děkuji moc za rady.

Posted : 07/03/2018 10:42 am
Jiri Lorencik
(@jiri-lorencik)
Estimable Member
Re: Správná výška první vrstvy

Jednou za čas to chce přejet např houbičkou na nádobí s tou drsnou stranou... Vždy jednou za čas to musím udělat (a vezmu to např. ještě Acetonem). I kdy používám IPA, tak se po čase přilnavost na podložku zhorší.

...
Posted : 08/03/2018 1:58 pm
josef.h7
(@josef-h7)
Trusted Member
Topic starter answered:
Re: Správná výška první vrstvy

Ahoj,

využiji tohoto svého staršího threadu:

Při tisku infilu slyším mírný hluk, jak tryska přejíždí přes již natisknutou vrstvu. Je to vždy, když tryska křižuje tyto vrstvy. Je to v pořádku?
Díky moc.

Posted : 13/03/2018 7:33 pm
Share: