[Solved] Tisk - odlepení + neúplné přilepení brimu  

  RSS
kamil.r3
(@kamil-r3)
New Member

Ahoj, problém viz nadpis řeším již delší dobu. Vždy jsem to vyřešil např lepidlem, tiskem na X pokusů atp.. až dnes mě to přestalo bavit a začal jsem ,,přemýšlet" 🙂 jak to vyřešit. Zjistil jsem, že heatbed není zcela vodorovný, tudíž jsem tento problém vyřešil pomocí zbroušených podložek, následně jsem klasicky udělal xyz kalibraci, první vrstvu a začal tisknout. Problém stejně přetrvává viz obr.

Brim se začal kroutit, takže jsem přerušil tisk.. první vrstva obr. 2

Materiál PLA / 215 ext. / 60, 70 i 80 heatbed

Odmaštěno tech. líhem, na tiskárně již spoustu výtisků zcela bez problémů. Řekl bych jak se tiskárna vyspí.

Věřím, že bude zcela triviální řešení např. Špatná první vrstva :), ale já už nemám šajn. Předem díky za rady ;).

Posted : 12/11/2019 12:11 am
Zoltan_l
(@zoltan_l)
Moderator

No ja bych sazel spis na vzajemnou kolmost os xyz nez na vodorovnost, ale to byl asi jen preklep,ze?

Pochopil jsem spravne ze pred vypodlozenim podlozky se kalibrace xyz nedarila?A kam  sude si dal podlozky?nemohlo dojit k deformaci podlozky?

A co podlozka ta je rovna?

Nepoznal jsem co to je za podlozku- texturovana? Pokud ano, tak na ni PLA drzi hur nez na hladke PEI, je tenci takze kalibrace z musi jit o par mikronu niz a pri kalibraci prvni vrstvy musi byt profil cary placatejsi nez u hladke. Ctverecek z kalibrace prvni vrstvy by nemel byt lehce sundavatelny.

Ja pokud jsem liny vymenit pro tisk PLA texturovany plat za hladky, tak ho po vycisteni pomazu Kores tycinkou a pak jeste prejedu papirovym ubrouskem namocenem v Isopropylu, cimz rozetru lepidlo do hezky tenke vrstvy aPLA drzi jak cert.

Jen pro jistotu jaky typ tiskarny mas a jak dlouho ji mas?Neni jeste v zaruce?

Edit: jakym filamentem tisknes?

This post was modified 1 year ago by Zoltan_l
even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.9.1, no closed box, sketchup , fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10
PRUSA MINI FW 4.2.1, technical background...
Posted : 12/11/2019 6:30 am
David T.
(@david-t-3)
Noble Member

Technický líh = denaturovaný? Pokud ano, vyměnil bych to za čistý isopropyl. Já mám s denaturákem jenom ty špatné zkušenosti. Obsahuje různé příměsi, aby se nedal chlastat, a ty příměsi nechávají na PEI tenký film, který snižuje přilnavost.

Od té doby, co čistím isopropylem, tak mám častěji problém, že to drží moc, než že to nedrží vůbec. 😉 

Posted : 12/11/2019 8:25 am
kamil.r3
(@kamil-r3)
New Member

@zoltan

Ahoj,

Při předchozí kalibraci XYZ tryska zachytavala papír (na pravé straně), nedrhla o HB, takže jsem to neřešil, jelikož to nepoškozovalo tiskový plát. A tisknou šlo předměty které nebyly např. 20x20 cm (jinak tryska v levo šla moc vysoko a nechytil se filament. 

Podložené jsou všechny 3 šrouby na levé straně, střed mírná utahlý aby se neprohl.

Takže HB rovný..

Tisk. Plát - PEI hladký (1 rok starý, jako tiskárna)

Čtvereček lze odlepit snadno za pomoci hada co se tiskne před tím, jinak drží pevně.

Mk3, 1 rok

Filament: PLA gembird, blbne i filament od průši  


 

This post was modified 1 year ago by kamil.r3
Posted : 12/11/2019 1:47 pm
kamil.r3
(@kamil-r3)
New Member

@david-t2

Ahoj, na tohle se podívám, ale co si vzpomínám tak jsem pomalu vykoupil v lékárně ubrousky 🙂 a stejně to nepomohlo ( tak 3/4 roku zpět)

Posted : 12/11/2019 1:54 pm
David T.
(@david-t-3)
Noble Member

V lékárně mají ubrousky s čistým isopropylem? Já jsem zkoušel 2 různé značky a v obou byly nějaké sračky na ochranu pleti. Taky jsem zkoušel vlhčené ubrousky na brýle, tam zas byl nějaký sajrajt kvůli antistatické úpravě.

Prostě pro mě nejlíp funguje suchá jemná papírová utěrka + láhev s čistým IPA. Výtisky drží jak hluchej dveře a díky Průšovi za ocelový tiskový plát, protože z podložky MK2 jsem to často měl vůbec problém sundat.

Posted : 12/11/2019 2:22 pm
Pavel Riedl
(@pavel-riedl)
Trusted Member

Pokud tisknu PLA na texturovaný povrch, čistím IPA 170 ve spreji a mám roli papírových ubrousků co nepouští chlupy, koupil jsem je kdysi omylem, ale pamatuji si, že to bylo dost drahý, jen mi bylo blbé je vracet do regálu 😉 No a teď se sešly...

Pokud tisknu na hladký povrch, používám vždy 3DLAC.

Prasa i3 MK3S, Closed box, Fusion 360, PrusaSlicer, OctoPrint - Raspberry Pi 3 Model B+, Windoows 10...
Posted : 14/11/2019 6:47 pm
Zoltan_l
(@zoltan_l)
Moderator

Jakou děláš kalibraci? 3x3 nebo 7x7? Jak dopadla poslední XYZ kalibrace? Dělá to na obou stranách HB?

even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.9.1, no closed box, sketchup , fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10
PRUSA MINI FW 4.2.1, technical background...
Posted : 16/11/2019 6:37 pm
kamil.r3
(@kamil-r3)
New Member

Ahoj,

Dneska jsem zkusil 99,9% IPA z GME a zatím, jak poradil david, to fakčí.
Drží to konečně jak má, tímto děkuji za pomoc  🙂

Posted : 16/11/2019 7:01 pm
Zoltan_l
(@zoltan_l)
Moderator

Dávám status vyřešeno a hodně zdaru při tisku.

even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.9.1, no closed box, sketchup , fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10
PRUSA MINI FW 4.2.1, technical background...
Posted : 17/11/2019 1:55 pm
Share:

Please Login or Register