Problém s tiskem  

Page 3 / 3
  RSS
Zdenda-ZN
(@zdenda-zn)
Estimable Member

Asi mimo téma, ale i já jsem se setkal s tím, že některé tisky prostě vytisknout nejdou. Musí se k tomu přistoupit z jiného úhlu... Najít kompromis. Případně zvolit úplně jiný způsob (SLA tisk).

Posted : 25/11/2019 10:34 pm
Gibbon
(@gibbon)
Eminent Member

@zoltan:

ne zakazka, ale otevírám další únikovku a chtěl jsem pro ni vyrobit jeden mechanismus a už se mi blíží termín otevření 🙂
bohuzel klapka musi byt takto aby na protikusu neblokovala dalsi  mechanismus, ale uz vyrábím jiny system a zkusim tisk a uvidime jak to pujde

problem je ze tohle se stava az podezrele casto, tisky kde podepery nejsou vubec vetsinou projdou

@zdena, je mozne ze tisknu same divne modely 😀

Posted : 25/11/2019 10:43 pm
David T.
(@david-t-3)
Noble Member

Netiskneš náhodou v boxu a z PLA? Nedávno se to tu řešilo, tak jenom pro jistotu.

Jinak pokud chceš zjistit, jestli problémem jsou retrakce, tak není nic jednodušší než je prostě vypnout (nebo výrazně zmenšit). Model sice bude po vytištění chlupatější, ale zpravidla to jde s větší či menší námahou očistit a je to použitelné.

Další věc je problém výrazně prodlouženého tisku, pokud se zapnou supporty. Když už nakreslím něco, co se neobejde bez supportů, což chápu, protože prostě někdy to jinak nejde, pokud je nutné tisknout objekt v nějaké konkrétní poloze, tak se obvykle snažím rovnou při kreslení toho modelu tam dokreslit i svoje vlastní supporty tak, aby optimálně podepřely model na vhodných místech, daly se snadno odstranit a neprodlužovaly zbytečně tisk. Doporučuji to zvážit. Zejména u takto technických tvarů je to velmi snadné a výsledek je mnohem lepší než s generovanými supporty.

Posted : 26/11/2019 8:16 am
Pavel Riedl
(@pavel-riedl)
Trusted Member

Napadl mě zlomený drát od vytápění hotendu...

Prasa i3 MK3S, Closed box, Fusion 360, PrusaSlicer, OctoPrint - Raspberry Pi 3 Model B+, Windoows 10...
Posted : 26/11/2019 8:05 pm
Milos V.
(@milos-v)
Reputable Member

Pokud chceš zkusit vyměnit heatbreak a nechceš MMU2, stačí koupit originál E3D. Mně to asi pomohlo. Ale "nový" design extruderu s vylepšeným chlazením a bondtech kolečkama je podle mě citlivější na záseky, než byl původní na MK2. Typické klapání koleček je známkou toho, že filament prostě nemůže skrz. Už si toho hodně zkoušel, tak zkusíme pár věcí "out of the box". Tiskneš na tiskárně volně stojící nebo v boxu? Jde filament rovnou ze špulky do extrudéru nebo ti něčím prochází (filtr, průchodka v boxu apod.)? Když otevřeš idler door (dvířka přítlaku extrudéru) a podiváš se, jak filament vstupuje shora přes kolečka dolů do PTFE trubičky, je to celé v rovině (teda svislině)? Není filament našikmo? Nepamatuješ si, že bys před tím, než to začalo blbnout něco dělal s tiskárnou? Třeba výměna trysky? Při výměně PTFE a trysky je potřeba to pořádně sešroubovat, tu PTFE trubičku musíš tlačit dolu než se zajistí kroužkem, aby nepovylezla. Stejně tak tryska musí být dotažená, aby nebyly mezery.

Posted : 26/11/2019 9:01 pm
Gibbon
(@gibbon)
Eminent Member

@david-t2 tisknu otevřeně, ale ano z PLA, retrakce zkusim vypnout jakmile budu mit chvili cas neco zkusit, nicmene jsem tak nejak predpokladal ze generovane supporty by mely fungovat, k cemu jinak jsou 🙂

@pavel-r8 to by byl rpoblem s teplotou predpokladam, ale tiskarna hreje v poradku

@milo-v tisknu na tiskarne volne stojici, filament jde rovnou ze spulky (zkusil jsem pridat i doma vyrobeny "filtr" ale bez efektu), filament, bondtech i trubicka jsou v rovine, tiskarna uz rok stoji na stejnem miste a jenom "tiskne" (tedy krome toho jak jsem rozebiral osu E, to jsem ji sundal a pak dal zpet na misto). Trysku sjem obcas menil, a pravda stalo se mi jednou ze nebyla dotazena (poznal sjem to rychle plast tekl ze závitu), tak jsem ji pak sundal, nechal vytect zbytek plastu, vycistil jsem vsechno, vratil trysku a dotahnul poradne. Pri vymene PTFE trubicky jsem vse poradne dotahnul a zajisteni kkrouzkem jsem udelal dle navodu takze predpokladam ze dobre.

PS: dal jsem ted tisknout novou verzi modelů (predelal jsem cely mechanismus taky aby nevyzadoval pri tisku zadne podpery i kdyz bude pak slozitejsi montaz) a tisky vylezly bez problemu... (jeden 7mi hodinovy, jeden 5.5 hodinovy), tak treba je chyba opravdu v cetnych retrakcich pri tisku podper, ale proste drive s tim problem nebyl..

Posted : 26/11/2019 11:55 pm
David T.
(@david-t-3)
Noble Member
Posted by: @premek-r

dal jsem ted tisknout novou verzi modelů (predelal jsem cely mechanismus taky aby nevyzadoval pri tisku zadne podpery i kdyz bude pak slozitejsi montaz) a tisky vylezly bez problemu... (jeden 7mi hodinovy, jeden 5.5 hodinovy), tak treba je chyba opravdu v cetnych retrakcich pri tisku podper, ale proste drive s tim problem nebyl..

Je chladič dobře ofukovaný ventilátorem, není tam bordel, běží ventilátor při tisku na 100%? Pokud by se chladič dobře nechladil, docházelo by k tavení struny moc vysoko = zaseknutí při retrakcích.

Podobný problém by mohl nastat, kdyby termistor hotendu neměl dobrý kontakt s topnou kostkou, pak by byla na hotendu výrazně vyšší teplota než si tiskárna myslí. Ale to by se nejspíš dřív poznalo na samotném výtisku a tom, jak moc PLA teče.

Posted : 27/11/2019 9:28 am
Gibbon
(@gibbon)
Eminent Member

@david-t2

ofukovaný je dobře, žádný bordel tam nevidím. Je puštěný na 100%, jestli však skutečně jede na 100% nemám jak poznat (test ventilátoru projde OK). Pla neteče přehnaně, to bych asi poznal na velkém stringování

Posted : 27/11/2019 10:36 am
Milos V.
(@milos-v)
Reputable Member

Úplně ti rozumím, přesně s tímhle jsem bojoval měsíce. Tisky bez větších retrakcích většinou pohodě, ale jinak buď úplně zaseklý, nebo tam byly vidět chybějící linky. Horší to bylo s filamenty s flitry (jako galaxy black) nebo s těmi s hodně pigmentem.  Zbavil jsem se toho při posledním složení/rozložení hotendu. Měnil jsem přitom heatbreak za original E3D. Prostě už poslední možnost. Ale jestli pomohl heatbreak, nebo dobré složení nevím. Každopádně se to čas od času vrátí, to už ale pořeším vyčištěním trysky. Až na ten zničenej výtisk vždycky.

Úspěch pro mě byl po 6 měsících trápení vytisknout konečně i lithophane, neuvěřitelný pocit.

Posted : 27/11/2019 5:24 pm
michal.m6
(@michal-m6)
Eminent Member

@zoltan

Sem se asi preklepnul, ale ausus josef bude asi tematem, dnes mi docela neochotne na pockani opravili mk3s kladivem, jinak se takovych priblblych for neucastim, jedu si svych 3000 hodin rocne na upravene mk2. Takze nechapu ty fora a temata. Ale chapu vymasteny kreteny co tu resi kazdou blbost od prusy, a nemaji co delat po vecerech. Bude sranda doslo k poskozeni veci za 24,2tis. 

This post was modified 12 months ago by michal.m6
...
Posted : 27/11/2019 8:02 pm
Gibbon
(@gibbon)
Eminent Member

@milo-v

Můžu se zeptat kde jsi koupil nový heatbreak? 

Posted : 27/11/2019 8:34 pm
Zdenda-ZN
(@zdenda-zn)
Estimable Member
Posted by: @michal-m6

Sem se asi preklepnul, ale ausus josef bude asi tematem, dnes mi docela neochotne na pockani opravili mk3s kladivem, jinak se takovych priblblych for neucastim, jedu si svych 3000 hodin rocne na upravene mk2. Takze nechapu ty fora a temata. Ale chapu vymasteny kreteny co tu resi kazdou blbost od prusy, a nemaji co delat po vecerech. Bude sranda doslo k poskozeni veci za 24,2tis. 

Nějak nechápu tvůj post a věřím, že nejsem jediný. Když pominu, že ani to ostatní se netýkalo daného tématu, tak hlavně to o těch vymaštěných kreténech. Ne každý je technický genius, který dokáže vše vyřešit sám bez pomoci. A právě proto, že se tohle nazývá Prusaprinters forum, tak se tady diskutuje o 3D tisku, jeho problémech a jejich řešení. Hlavně nesrovnávej MK2 s MK3S. Už MK3 byla daleko spolehlivější než verze S... Mám doma obě a tak můžu posuzovat. A to že se zde scházíme většinou večer bude tím, že zřejmě přes den většina chodí do práce.

Posted : 28/11/2019 1:21 pm
Milos V.
(@milos-v)
Reputable Member

@premek-r

Myslim ze na vsepro3dtisk.cz ale ted tam skladem neni

Posted : 28/11/2019 1:49 pm
Zoltan_l
(@zoltan_l)
Moderator
Posted by: @michal-m6

@zoltan

Sem se asi preklepnul, ale ausus josef bude asi tematem, dnes mi docela neochotne na pockani opravili mk3s kladivem, jinak se takovych priblblych for neucastim, jedu si svych 3000 hodin rocne na upravene mk2. Takze nechapu ty fora a temata. Ale chapu vymasteny kreteny co tu resi kazdou blbost od prusy, a nemaji co delat po vecerech. Bude sranda doslo k poskozeni veci za 24,2tis. 

No vynikající reklama pro Průšu,

ještě se tady nikdo nepochlubil že na "číně" vytiskl 3000 hodin a oprava na počkání o tom si majitelé "číňanů" nemohou ani nechat zdát. A pokud je to už od roku 2016 tak to je úctyhodných 9000 hodin tisku na Průšovi.

No já zase ty fóra chápu 😉 a pokud člověk malinko umí anglicky, tak se tu navíc dozví i spoustu zajímavých věcí. Ale tady jsme na českém fóru, tak tady budeme mluvit česky, aby si početli i ti, kdo nemají rádi cizí jazyky. 

even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.9.1, no closed box, sketchup , fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10
PRUSA MINI FW 4.2.1, technical background...
Posted : 28/11/2019 5:00 pm
David
(@david-12)
New Member

Hoj,

takovéto zasekávání filamentu je na 100% způsobeno častými retrakcemi při tisku z PLA, sám sem se s tím potkal a pěkně mě to potrápilo.

Zkus maximálně omezit počet retrakcí, buďto přepracováním modelu nebo nastavením v PrusaSliceru, a vytiskni to z jiného materálu, pokud je model menší, řekněme kolem velikosti 60x60mm tisknul bych z ABS (obecně dělá nejmíň problému při tisku, kromě tepelných deformací, proto ta menší velikost) případně ASA, jinak pokud je model větší např. 100x100mm a více, tiskni z PETG (min. výška 0,2mm), nebude se ti deformovat, ale při častých retrakcích ti bude nejspíš stringovat.

Tak zdarec. 

...
Posted : 10/03/2020 11:22 pm
Page 3 / 3
Share:

Please Login or Register