[Solved] Tisk z ASA - "prohnutí" konce dílu  

  RSS
EchoCZ
(@echocz)
Active Member

Poprvé jsem dotisknul z ASA. Cíl je tento stojan edelkrone ortak https://edelkrone-eu.com/products/flextilt-head-3d .

Chtěl jsem ramínka stativu (rozměr cca 10x2x2cm) vytisknout z ASA (kvůli pevnosti) a základnu z PLA.

Bohužel to nedopadlo OK a při tisku páru ramínek se tenší konce "zvedly" - viz foto.

Je nějaká finta (límec, rychlost, teplota..)? 

Díky předem, tisku prvně z ASA.

E

 

 

This topic was modified 3 months ago 2 times by EchoCZ
Posted : 27/01/2021 8:51 pm
kUMters
(@kumters)
Estimable Member

Ahoj, ASA=ABS = krúti sa to => V zásade potrebuješ CHAMBER na stabilnú teplotu a nulové prúdenie vzduchu. Je to tak citlivé, že prejsť okolo tlačiarne ti spôsobí odlepenie od podložky...

MK3S + MMU2S (@BMG + MOSQUITO), MINI, ANET A8...
Posted : 28/01/2021 8:44 am
EchoCZ liked
EchoCZ
(@echocz)
Active Member

Díky.

Posted : 28/01/2021 9:17 am
Kalimero
(@kalimero)
Estimable Member

Jak píše kumters, jedině tiskárnu v boxu. A límec. Anebo zvolit PETG, je to pohodlnější. Co se týká té druhé části, taky bych zvolil PETG. PLA nevydrží moc tepla, necháš to v létě v autě a zkroutí se to.

OnShape, PrusaSlicer, MINI, PETG; technik...
Posted : 28/01/2021 10:49 am
EchoCZ liked
EchoCZ
(@echocz)
Active Member

@kalimero

PETG vypadá zajímavě. V Průša manuálu Narazil jsem na zmínku o "Silné přilnavost k podložce" a že se nedoporučuje isopropyl. 

Co pls používáš?

P.S. Mám mk3S+ a hladkou PEI.

Posted : 28/01/2021 11:49 am
Kalimero
(@kalimero)
Estimable Member

Používám jen PETG, většinou zrnitou podložku. Podložku mám skoro rok, ještě nebylo potřeba ji nijak čistit. Ovšem manipuluji s ní v rukavicích. Na hladkou podložku doporučuji jako separátor 3Dlac, jinak výtisk z PETG drží až moc.

Tisknu výhradně technické výrobky - krabičky, držáčky, redukce, krytky. Například spojky plotových dílů na zahradě, opravy hraček a domácích přístrojů.

OnShape, PrusaSlicer, MINI, PETG; technik...
Posted : 28/01/2021 1:03 pm
EchoCZ liked
EchoCZ
(@echocz)
Active Member

Díky za rady.

Posted : 28/01/2021 1:30 pm
EchoCZ
(@echocz)
Active Member

@kalimero

Můžu ještě dotaz?

Dal jsem na Tvou radu a pořídil PETG (by prusa) a 3dlac. 

Jak prosím:

a) připravit podložku (hladká prusa PEI) - za studena vyčistit isopropylem - nechat odpařit - stříknout povrch 3Dlac

b) vyčistit po tisku - nechat zchladnout - vyčistit podložku čím (isopropyl, aceton,...)?

Díky předem.

Posted : 28/01/2021 5:00 pm
Kalimero
(@kalimero)
Estimable Member

Před tiskem PETG hladkou podložku lehce očistit a stříknout 3Dlacem. Je to kvůli lehčímu oddělení výtisku, aby se nepoškodila podložka. Pak občas otřít vlhkým hadříkem a obnovit nástřik 3Dlac.

To platí pro hladkou podložku, zrnitou nenastříkávat vůbec. Na zrnitou tisknu PETG už rok bez jakékoliv údržby.

Pro tisk PETG žádný odmašťovač nepoužívám. Podložek se dotýkám jen v rukavicích.

U modelů s malou plochou základny doporučuju límec, stačí v rozích. A základem je správně nakalibrovaná první vrstva.

This post was modified 3 months ago by Kalimero
OnShape, PrusaSlicer, MINI, PETG; technik...
Posted : 28/01/2021 6:35 pm
EchoCZ liked
Kalimero
(@kalimero)
Estimable Member

Ještě si dovolím upozornit, že vše se řeší zde: https://help.prusa3d.com/cs/article/problemy-s-prvni-vrstvou_5033

OnShape, PrusaSlicer, MINI, PETG; technik...
Posted : 28/01/2021 6:51 pm
EchoCZ liked
EchoCZ
(@echocz)
Active Member

Ještě jednou MOC díky za rady. Vypadá to super (ještě musím detailně opracovat zbytky límce).

 

Posted : 28/01/2021 8:46 pm
kUMters liked
EchoCZ
(@echocz)
Active Member

Finále.

Posted : 29/01/2021 2:23 pm
Kalimero, kUMters and liked
Share:

Please Login or Register