Notifications
Clear all

Tisk vnitřního závitu  

  RSS
ivan.h4
(@ivan-h4)
Active Member
Tisk vnitřního závitu

Zdravím, mám problém s tiskem vnitřního závitu. V Inventoru nakreslím těleso s dírou a udělám závit M8x1,25. Převedu do stl , ve Slicru je to také správně a tiskárna vytiskne M5. Udělám závit M6, převedu do stl a tiskárna vytiskne M5. Do stl se to převede správně, když dám stl se závitem M8 a M6 vedle sebe je tam rozdíl, dám tisk a oba jsou M5. Tisk ABS, PLA a PETG a vše stejné - M5. Máte někdo nějaký nápad,
Díky

Posted : 07/02/2019 10:20 pm
Pavel Riedl
(@pavel-riedl)
Trusted Member
Re: Tisk vnitřního závitu

U velkých závitů mi to dělala vysoká teplota, kdy filament (ABS) víc tekl a závity i hladké díry měly menší průměr. Úpravou teploty se to dost zlepšilo.

V současné době spíš spoléhám na to, že si šroubek vyřízne závit sám, nebo tomu pomůžu závitníkem. To samé u přesných děr.

Prasa i3 MK3S, Closed box, Fusion 360, PrusaSlicer, OctoPrint - Raspberry Pi 3 Model B+, Windoows 10...
Posted : 09/02/2019 2:06 pm
pianoplayer
(@pianoplayer)
New Member
Re: Tisk vnitřního závitu

Pokud je místo a není stěna kolem závitu slabá, používám závitové vložky do dřeva (vynikající poměr cena / funkčnost). Lépe rozloží sílu po dotažení šroubu než matice v předtištěném slotu, která se opírá jen o čelo. Průměr předtištěné díry stačí vytisknout s přesahem (=zápornou vůlí) tak 0,4 mm. Používám také vložky do hliníku např. Helicoil, ale ty už jsou o dost dražší. Nejméně mě přesvědčilo použití spec. závitových vložek Ruthex pro 3D tiskaře.

Posted : 27/08/2021 12:58 pm
Zdenda-ZN
(@zdenda-zn)
Estimable Member
Re:

No to je teda záhada...Rozdíl 1mm je teda fakt hodně. Já když tisknu závity, počítám s odchylkou 0,2mm, kterou zakomponuji už do modelu. Pak to většinou sedne, případně si to šroub/matice vezme. Jakou trysku používáš a jakou vrstvu jedeš? Jinak @pianoplayer s těma vložkama je to taky super nápad. Dík.

Posted : 18/10/2021 5:59 pm
Share: