Špatná 2 vrstva  

  RSS
cervmartin94
(@cervmartin94)
New Member

Zdravím, prosím o pomoc...

Tisknu různé dily, pro různé potřeby. Můj problém se týká materialu PLA, PETG, oba od Prusa. Když dám tisknout výtisk, vše jede vpohode, pro kvalitní prvni vrstvu snížim rychlost na 75%. První vrstva vyjde skvěle, avšak pri druhé vrstvě tiskarna "zrychlí" a začne se dít přichytáváni vytlačeneho filamentu na trysku. Jako kdyby tryska byla nizko a teklo tam málo filamentu. Občas se stane, že filament přestane téct uplne, nevim proc. Všechny kalibrace jsou vpohode, nikde nehlásí zadny problem. Motor extruderu se hodně zahřívá, to nikdy nedělal. 

Prosím, nevíte někdo cim to je? Chápal bych kdyby prvni vrstva byla špatná... Ale ta je ok, problem je od druhé vyse...

Předem děkuji.

Posted : 05/04/2020 11:08 am
milos.v
(@milos-v)
Reputable Member

Ahoj, mohla by to být třeba přiucpaná tryska. První vrstva se tiskne vždy pomalu, to ještě stíhá protlačit ale při zrychlení už prostě neproteče dost filamentu. Zkus vyčistit trysku, nejdříve prošťouchnout tou akupunkturní jehlou. Když nepomůže, zkus cold pull. Můžeš zkusit jednoduše v menu je volba pro posun os, jedna z os je E (extruder), tím při  předehřáté tiskárně začneš vytlačovat filament. Pokud ti půjde pěkně dolu, je tryska čistá. Pokud se ti bude kroutit nahoru, je ucpaná. 

Posted : 05/04/2020 11:16 am
cervmartin94
(@cervmartin94)
New Member

@milo-v

Ahoj, dik za radu. Po tvém doporuceni jsem trysku vyndal, vše rozebral a vyčistil. Bohužel žádné nečistoty vyjma červeného plastu jsem nevyndal. Z trysky jsem úplně vyjmul plast, aby byla prázdná. Bez nečistot. Vše jsem složil zpět dohromady, udělal jsem teď znova kalibraci všeho a vše ok. Přijde mi, že to z trysky teče lépe, ale to mohlo být tím že tam nebyl žádný plast tak to po zavedení prosté vyteklo rychleji. 

Uvidím, co z toho vzejde, děkuji za radu. Snad dá někdo další tipy a rady.  

Posted : 05/04/2020 12:05 pm
zoltan
(@zoltan)
Member Moderator

Co to je za filament? Muze to byt i filamentem, na ktery dana teplota nestaci, extruder tlaci jak o zivot a zahriva se jeho motor. Zkus schvalne na zkousku zvysit teplotu trysky o 5-10°C co to udela.

Jeste edit doplneni: u PLA po dotisknuti prvni vrstvy zacne tiskovy ventilator bezet na plne pecky, mrkni jestli to nesnizi enormne teplotu trysky na desli dobu.

This post was modified 7 months ago 2 times by zoltan
even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.9.1, no closed box, sketchup , fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10
PRUSA MINI FW 4.2.1, technical background...
Posted : 07/04/2020 4:04 pm
Share:

Please Login or Register