Nepřílnavost-PEI povrch  

  RSS
jakubhaumer
(@jakubhaumer)
Active Member

Zdravím.

Po delší době jsem si koupil zcela nový tiskový plát s PEI povrchem a má doslova nulovou přilnavost, všechny vrstvy se ihned odlepí, protože se ani nechytnou. Výška první vrstvy je ok. Zkoušel jsem odmastit a při jednom z pokusů i zlehka potřít Herkulesem. 

Nevíte co s tím?

Posted : 13/11/2019 4:09 pm
v_s
 v_s
(@v_s)
Honorable Member

Zdrsnit povrch hrubou stranou houbičky na nádobí a řádně odmastit IPA (isopropylalkohol) a při teplotě 60° na tom musí PLA držet.

Posted : 13/11/2019 5:44 pm
zoltan
(@zoltan)
Member Moderator

Po houbičku bych dal malinko saponátu na nádobí. Jjá zvyšuji přilnavost tím, že rozmatlám malinko tyčinky z KORESu přidaného do instalačního balíčku a posléze ho papírovým ubrouskem namočeným v IPA rozetřu do tenké souvislé vrstvy.

even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.9.1, no closed box, sketchup , fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10
PRUSA MINI FW 4.2.1, technical background...
Posted : 13/11/2019 6:24 pm
5belisub
(@5belisub)
New Member

Pořídila jsem si originál PEI desku, která ale nemá vůbec žádnou přilnavost. Používám PLA filamenty

Zkoušela jsem si otřít isopropylalkoholem, to nepomohlo,
Zkoušela jsem nanést lepidlo, to nepomohlo,
Zkoušela jsem nanést lepidlo a ubrouskem namočeným v IPA rozetřít, to také nepomohlo,
Poté jsem zkoušela vzít houbičku a umít desku jarem, to také nepomohlo.

Vždy se po chvilce, ani nehotoá první vrstva odlepí a vytvoří se jedna velké šmodrchanice.

Jestli má někdo ještě další řešení, doufám že už by mohlo pomoc... 😥 

Posted : 25/06/2020 12:47 pm
5belisub
(@5belisub)
New Member

Nakonec se to vyřešilo tak, že se tryska posunula o 0.035 milimetru níže.

Takže zkuste překalibrovat výšku trysky od podložky při tisku první vrstvy 👍

Posted : 25/06/2020 3:47 pm
zoltan
(@zoltan)
Member Moderator

to jsou ale dva zakladni predpoklady uspesneho tisku - cista podlozka a dobre zkalibrovana prvni vrstva . PLA by na texturovane podlozce melo drzet, horsi je to s PETG. ale pozor, texturovana podlozka je tenci,takze je potreba snizit odsazeni Z. Od toho jsou ale profily pro platy, kde si uzivatel muze zkalibrovat 8 moznosti. ja mam 4 profily kalibrovane na hladkou a ctyri profily na texturovanou. pak uz jenom staci v hlavnim menu zvolit spravny profil podlozky.

JESTE POZOR na hladkou PEI podlozku, na ni drzi PETG jako cert, a neni problem odtrhnout kus potahove vrstvy podložky dobre pricucnutym vytiskem z PETG

This post was modified 4 months ago 4 times by zoltan
even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.9.1, no closed box, sketchup , fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10
PRUSA MINI FW 4.2.1, technical background...
Posted : 25/06/2020 3:53 pm
Hawwwran
(@hawwwran)
Reputable Member
Posted by: @zoltan

PLA by na texturovane podlozce melo drzet, horsi je to s PETG. 

Horsi s PETG? Vzdyt PETG na tom drzi o dost lepe nez PLA. Pro PLA je treba snizit odsazeni trochu vice, aby se vrstva zamackla do textury poslozky. U mne pomohlo umyti jarem a dukladne osuseni ubrouskem a naslednym vycistenim IPA. Ale hlavne dostatecne vmacknuta prvni vrstva.

I have come here to chew bubblegum and perfect my MINI ... and I'm all out of bubblegum....
Posted : 26/06/2020 9:37 am
volt
 volt
(@volt)
Trusted Member

Nikdy jsem PLA netiskl, tak nedokážu porovnat. V začátcích jsem PETG tiskl na hladkou podložku, nastříkanou 3DLAC. Nyní používám texturovanou, bez jakékoliv úpravy. S podložkou manipuluji v rukavicích, aby se neumastila. K odstraňování zbytků používám dřevěné párátko a štěteček. Nikdy se mi nic neodlepilo. Správná 1. vrstva je základ.

MINI, PETG...
Posted : 26/06/2020 10:41 am
zoltan
(@zoltan)
Member Moderator

@hawwwran,

Určitě se bavíme o té samé podložce?

even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.9.1, no closed box, sketchup , fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10
PRUSA MINI FW 4.2.1, technical background...
Posted : 26/06/2020 2:25 pm
Hawwwran
(@hawwwran)
Reputable Member

Pokud se o a bavime o texturovane podlozce (tedy te co neni hladka) tak ja rikam ze je vseobecne zname ze PLA na ni drzi hure nez PETG. Rikam ze je vhodna prave na PETG ktere na hladke podlozce drzi az prilis dobre.

PLA - méně se lepí na podklad

PETG - více se lepí k podkladu

Texturovaný sheet: hůře se na něj něco přichytne.

Hladký sheet: lépe se na něj něco přichytne.

 

Proto se lépe pracuje s:

- PLA na hladkém

- PETG na texturovaném

I have come here to chew bubblegum and perfect my MINI ... and I'm all out of bubblegum....
Posted : 26/06/2020 2:39 pm
Hawwwran
(@hawwwran)
Reputable Member
Posted by: @zoltan

@hawwwran,

Určitě se bavíme o té samé podložce?

Ale s PETG nemám moc zkušeností. Ale pochopil jsem to jak to píšu výše. Po diskuzi s kolegou to ale vypadá že to je celé trochu jinak. Tak kdybys to mohl popsat, samotného mne to zajímá.

I have come here to chew bubblegum and perfect my MINI ... and I'm all out of bubblegum....
Posted : 26/06/2020 2:44 pm
pporozin
(@pporozin)
Active Member

za me muzu doporucit Dimafix sprej... funguje 100%

ku prikladu na https://www.materialpro3d.cz/doplnky_3d_tisk/dimafix-sprej/

 

Posted : 07/07/2020 6:25 pm
Share:

Please Login or Register