Kvalita výtlačkov s prázdnym priestorom (napr. pre šrubku), pavučina na výtlačku
 
Notifications
Clear all

Kvalita výtlačkov s prázdnym priestorom (napr. pre šrubku), pavučina na výtlačku  

  RSS
Lubost
(@lubost)
New Member
Kvalita výtlačkov s prázdnym priestorom (napr. pre šrubku), pavučina na výtlačku

Zdravím, kúpil som tlačiareň s veľkým nadšením a hlavne ospevovaním, že tlač je jednoduchá... následne to týždeň po večeroch skladal a keď som sa pustil do tlače, tak...

Nejako som sa prebojoval s prvou vrstvou, ale aj tak pre výrobky tlačené s originál dodaným filamentom je stále lotéria, či sa to nebude oddeľovať (a následne po celodennej tlači to aj tak zblbne...)

Kúpil som rovno aj biely PETG filament, už som zistil, že aj pri generovaní G-code môžem nastaviť teploty, už som ich aj dvihol oproti default nastaveniu, oddeľovanie už nebýva tak častý problém... Ale ak tlačím nejaký výrobok, viď obrázky... aj samotná tlač, to je kopec "pavučiny" okolo samotného výrobku, ako sa presúva hlava pri tlači... to takto má fungovať? aby som po tlači ešte orezával, čistil...?

Ďakujem za nakopnutie...

Finálny výsledok

Pavučina a oddeľovanie pri samotnej tlači:

Posted : 24/09/2021 3:10 am
Kalimero
(@kalimero)
Reputable Member
Kvalita

Používáte Prusaslicer? Používáte přednastavený profil pro příslušný filament?

Jakou máte tiskovou podložku pro PETG a jakou pro PLA? Jak jste podložku připravil pro tisk PETG a jak pro tisk PLA?

OnShape, PrusaSlicer, MINI, PETG; engineer...
Posted : 24/09/2021 8:11 am
Lubost
(@lubost)
New Member
Topic starter answered:
RE: Kvalita

 

Posted by: @kalimero

Používáte Prusaslicer? Používáte přednastavený profil pro příslušný filament?

ano, pouzivam Prusaslicer... u prednastaveneho profilu som pouzil iba kustik vyssie teploty jak pre prvu vrstvu, tak pre dalsiu tlac... a dal ulozit ako novy profil a takto to poslal ako g-code a videl som, ze aj tlaciaren nahrievala vyssie teploty (o 5-10 stupnov viac aj filament, aj dosku), ako bol standard, lebo pri beznom ta zakladna vrstva vobec nedrzala...

Jakou máte tiskovou podložku pro PETG a jakou pro PLA? Jak jste podložku připravil pro tisk PETG a jak pro tisk PLA?

 pouzival som hladku podlozku pre oba filamenty... upravoval som iba voci prvej vrstve, kedy uz konecne ten vytlacok "sedel" na tej podlozke (aj ked na obrazku vyssie vidiet pri tom PLA filamente (tmavy), ze ta krabicka pre SSD disk (pravy roh) mal tendenciu sa oddelit... pri default profile sa to aj oddelilo a kedze som nebol pri tlaciarni, tak som prisiel o dost materialu (a generovaneho tepla a spalenych kWh el. energie...)
Kdesi som cital, ze vhodnejsie je pouzivat podlozku s hladkym povrchom, ak sa teda prva vrstva oddeluje... tak som tlacil tych par vytlackov na hladky povrch... postupne sa to zlepsovalo (to oddelovanie prvej vrstvy)... ale ked uz ma netrapilo toto, tak nastupila blba tlac "vyssich poschodi"... prikladam este obrazok z tlace, kedy ten vytlacok pri dodavanom PLA a standardnom profile sa po hodine oddelil a cele sa to opat domrvilo (vid foto zakladne baterioveho drziaka vyssie) a nasledne s PETG a vyssou teplotou, ked sa to uz neoddelilo, no vytlacok nic moc (a to uz je po dlhej ociste hlavne tych vlakien, ktore sa tam natahali... ale aj nekvalitnej tlace "poschodi"... 2/3 vysky krasne hladke, nasledne sa to mrvilo... 🙁

This post was modified 3 weeks ago by Lubost
Posted : 24/09/2021 7:17 pm
Kalimero
(@kalimero)
Reputable Member
RE: Kvalita

Jestli mohu takhle na dálku posoudit, tak je moc vysoká teplota tisku. Vyšší teplota má za následek větší stringování (chlupy), zvláště u PETG. K nedostatečnému chlazení ještě přispívá drobnost součástky; doporučuji tisk více kusů drobných součástek najednou, aby předchozí vrstva stačila zchladnout a nebortilo se to. 

Odtrhávání tisku od podložky je třeba řešit jinak, než zvyšováním teploty nad doporučenou. PETG drží na hladké podložce velmi dobře, až moc, takže je naopak potřeba nějaký separátor, aby nedošlo k poškození podložky. Zrnitá a saténová podložka fungují prakticky bezúdržbově, pokud používáte při manipulaci rukavice.

Předpokládám, že teplota ve strojovně je optimální, bez průvanu i bez rušivých elementů (prach, děti, manželka, kočka, papoušek).

OnShape, PrusaSlicer, MINI, PETG; engineer...
Posted : 29/09/2021 6:50 am
Lubost
(@lubost)
New Member
Topic starter answered:
Re: Kvalita

Ďakujem za reakciu, vyskúšam...

Som mierne šokovaný, že k tejto tlačiarni je potrebné vybudovať asi klimatizovanú špeciálne upravenú miestnosť... pracovala v miestnosti, kde bola stabilná teplota asi 16 st. a predpokladám, že žiadne ďalšie rušivé elementy tam neboli...

Rukavice som nepoužíval, doska nevyzerala nijako zababraná, preto som ju nečistil... ani rukavice som nemal... sú doporučené nejaké špeciálne? lebo mi to príde, že ešte aj toto bude mať vplyv na kvalitu výtlačkov...

Ospravedlňujem sa za takýto "tón", ale naozaj mám z toho všetkého dojem, že tu asi nepomôže iné, ako sterilné prostredie...

Ľubo

Posted : 29/09/2021 7:21 am
Kalimero
(@kalimero)
Reputable Member
Re: Kvalita

16 st je docela málo, řekl bych, že je to asi spodní hranice použitelné teploty. Je to jemná mechanika, pracující s desetinami milimetru. Já mám tiskárnu v bytě v technické místnosti, s teplotou okolo 25 st.

Pokud používáte PLA, je třeba podložku pečlivě připravit, viz návody zde na webu.

Tiskárnu používají tisíce lidí a funguje jim, možná děláte něco špatně; zkuste ještě jednou prostudovat návody a upnout se i na zdánlivě nepodstatné detaily. Radit na dálku s minimem informací je nepřesné, protože člověk si za chybějící informace podvědomě dosadí ty nejpravděpodobnější, což může vést k jinému řešení. 

Dostatek teoretických znalostí zmenšuje amplitudu časového průběhu křivky naděje-frustrace-radost.

OnShape, PrusaSlicer, MINI, PETG; engineer...
Posted : 29/09/2021 9:35 am
Share: