Chyba v tisku  

  RSS
josef.h7
(@josef-h7)
Trusted Member

Čau,
tisknu si díly na box pro tiskárnu sestavený ze stolků IKEA Lack - viz: https://josefprusa.cz/jak-si-snadno-a-levne-vyrobit-box-na-3d-tiskarnu/ a na výtiscích se mi dělá tato chybka - viz. foto. Můžete mně prosím poradit, čím je to způsobené a jak tomu lze předejít?
Materiál: PLA
Tisk kvalita: 0,2
Slic3r Průša

Díky moc.

Posted : 07/05/2018 11:17 am
roman.m8
(@roman-m8)
Active Member

Myslím, že to jsou místa, kde začíná a končí tisk vrstvy. U kružnice se to špatně někam schovává. Mě výsledek u takto malých tisků zlepšoval tisk více objektů najednou. Napojení znát stejně bylo, ale není tak výrazné, protože materiál stačí více zchladnout, než tam tryska začne tlačit další vrstvu a tolik to nevyteče. Případně by jsem zkusil změnit parametr Seam position na random, aby každé napojení začínalo někde jinde.

Posted : 07/05/2018 4:24 pm
josef.h7
(@josef-h7)
Trusted Member

Ahoj,

díky za reakci. Vyzkouším to nastavení Slic3ru.

Nicméně, to se fakt nedá eliminovat? Tady u těchto dílů mi to nevadí, protože to bude schovaný. Ovšem u pohledových dílů je to na prd. Nedělá to ale vždy. Některý věci kruhových průřezů to vytiskne bez problémů, proto se domnívám, že může být nějaké řešení.
Díky za reakce a nápady.

Posted : 09/05/2018 12:23 pm
312_Steev
(@312_steev)
Active Member

Je to v nastavení retrakce, teploty trysky a chlazení.
Dále je potřeba nastavit, aby se perimetry tiskly od vnitřního k vnějšímu.
Je i potřeba nedávat náhodný začátek tisku vrstvy.

...
Posted : 09/05/2018 3:37 pm
Neolker
(@neolker)
Estimable Member

Případně i odškrtnout [Wipe while retracting]
(na kartě Printer Settings / Extruder1)

Posted : 09/05/2018 4:35 pm
josef.h7
(@josef-h7)
Trusted Member

Chlapi díky!
Vyzkouším.

Posted : 09/05/2018 5:05 pm
roman.m8
(@roman-m8)
Active Member

Pokud by se nedařilo šev odstranit, tak alespoň pro ovlivnění pozice švu hodnotu Seam position přepnout na Rear. Šev je pak umístěn vždy vzadu a pootočením modelu si přesně určíš místo, kde bude umístěn tak, aby ti to nejméně vadilo.
Také by se šlo inspirovat příkladem, jak to vyřešil přímo stvořitel našich tiskáren na tisku držáku cívek. Prostě v modelu udělali nepatrnou prohlubeň, kde se šev nastavuje a schová (viz. obrázek).
Za mě určitě vyzkouším doporučení od Neolker na vypnutí otírání trysky. To mě nikdy nenapadlo. Hned jak bude vhodný tisk vyzkouším.

Posted : 09/05/2018 6:03 pm
Neolker
(@neolker)
Estimable Member


...
Také by se šlo inspirovat příkladem, jak to vyřešil přímo stvořitel našich tiskáren na tisku držáku cívek. Prostě v modelu udělali nepatrnou prohlubeň, kde se šev nastavuje a schová (viz. obrázek).
...

Skoro jsem na tenhle trik zapomněl 🙂 všiml jsem si toho, když jsem si tiskl 2. držák zrcadlově otočený k původnímu. Potom to chce mít nastaveno Seam position na Nearest

Posted : 09/05/2018 6:43 pm
Share:

Please Login or Register