Notifications
Clear all

Přeskakování podavače filamentu  

Page 1 / 6
  RSS
michaela.k2
(@michaela-k2)
New Member
Přeskakování podavače filamentu

Dobry den,

prosim o radu. Mam novou MK3 a pri tisku PLA pri vyssich rychlostech okolo 140 mm/s s tloustkou vrstvy 0,4mm nestiha podavac filamentu dodavat filament a preskakuje. Zkousel jsem menit teploty (az na 270) a pritlak, ale problem se mi podarit nepovedlo. Provozuji starsi felix 3.1, kde s podobnymi rychlostmi neni problem. Poradite mi prosim co s tim?

Dekuju

Petr

Posted : 27/02/2018 12:53 pm
Panzr
(@panzr)
Trusted Member
Re: Přeskakování podavače filamentu

To uz je prostě limit E3D V6 trysky. Chtěl bych viděl Felixe při 140 mm /s s 0,4 mm vrstvou tisknout 😯 .
Více zde : https://shop.prusa3d.com/forum/original-prusa-i3-mk3-czech-%C4%8Cesky--f29/update-drivery-2-1-2-s-vyresenym-preplnovanim-na-t-t12955.html#p58314 😉

...
Posted : 27/02/2018 3:36 pm
michaela.k2
(@michaela-k2)
New Member
Topic starter answered:
Re: Přeskakování podavače filamentu

Na felixi opravdu tisknu 140mm/s vrstvu 0,4mm s tryskou 0,35. Teplotu mam nastavenou na 230. Je to hodne na hrane, tisk jsem dlouho ladil, ale kvalita je pouzitelna.

Tady tryska https://www.nc.cz/novinka-mosazny-hrot-tryska-v2-tiskove-hlavy-felix-3-x-prumer-0-35mm_d335318.html

O to vic jsem prekvapen, ze nova mk3 to same nezvlada. Co byste doporucili? Necekat takove vykony a smirit se s tim? Nebo zmenit trysku? Doporucite nejakou?

Dekuju

Posted : 27/02/2018 11:38 pm
vojtech
(@vojtech)
Honorable Member
Re: Přeskakování podavače filamentu

Ono to nastavený sice tak může být, ale také záleží na tom jak jsou nastavené akcelerace jestli vůbec té rychlosti dosáhne.

Tisknout tryskou 0.4mm větší vrstvu než je 75% průměru trysky (tedy nějakých 0,25-0,3mm) se podepíše hodně na kvalitě a pevnosti výtisku (materiál se nestihne dostatečně a rovnoměrně prohřát).

Pokud bych chtěl rychlý výtisk pak bych volil trysku 0.6mm kdy je možné jet vrstvou až 0,45mm ovšem s rizikem nepřesností.

Posted : 28/02/2018 5:05 am
Rety
 Rety
(@rety)
Eminent Member
Re: Přeskakování podavače filamentu

Zdravím
Mám ten samý problém. Mám kit verzi. Přeskakování pravně začalo asi po půlce cívky. Přitáhnul oba šrouby postupně o několik otáček a stejně se to v průběhu tisku občas stane. Při tisku přes noc to je super ráno vidět extruder 4cm nad modelem jen jezdit a nic. Aspoň to ale nespotřebovává filament. Zkoušeno na 2 PLA. Nastaveno 210/60 a rychlost mám sníženou na 60-80procent (při 100proc to prostě nedává, hlavně první vrstvy). Opravuju to tak že vyndám filament a znovu ho zavedu. Kde mám hledat chybu? Jak moc má být udělaný přítlak? Myslím že jsem už skoro nadoraz.
Děkuji. Jsem začátečník a je to moje první tiskárna

Posted : 06/03/2018 2:46 pm
Neolker
(@neolker)
Re: Přeskakování podavače filamentu

Přítlačné šrouby mám osobně jen zlehka. Spíš bych se podíval na podávací kolečka, jestli "zuby" nejsou zanesené fillamentem - to by vysvětlovalo to prokluzování/přeskakování. Překontroloval bych i "červíka" na bondtech kolečku, jestli se neprotáčí.

Posted : 06/03/2018 3:40 pm
Jarda D
(@jarda-d)
Estimable Member
Re: Přeskakování podavače filamentu

já tisknul celkem bez problémů ale pak to začalo taky přeskakovat. Týden jsem s tim laboroval, vytiskl spoustu paskvilů- zkoušel jsem měnit rychlosti, přítlak, retrakci, průtok..Nakonec pomohlo jednoduché pročištění trysky. Filament vytékal, zdálo se mi že normálně. Ale asi ne na 100% jak se ukázalo. Od tý doby tisknu zase bez problému. Je to moje první tiskárna, takže se s tím teprve učím. Příště už budu vědět 🙂

edit: Dělalo mi to to samé, jako o příspěvek výše. Nějakou dobu tisklo bez problémů, pak to začalo cvakat a nedostával se tam filament. Stačilo vytáhnout a znovu zavést filament a chvilku to zase bylo bez problému. Jsem živnostník a tiskárnu mám kousek od PC, takže když jsem to slyšel, vyměnil jsem ho. Mělo mě napadnout hned, že to je tim..

Posted : 07/03/2018 7:41 am
Strongholdik
(@strongholdik)
Eminent Member
Re: Přeskakování podavače filamentu

Zdravím.
Také se mi stalo, že po 3 hodinách tisku to přestalo posouvat filament a jen to cvakalo, jakoby prokluzovalo a když jsem přišel tak extruder jezdil už 2 cm nad poslední položenou vrstvou a to jsem tisk na 70 %. Co bych tedy měl udělat? Filament je ještě zaveden. Jde o mou první tiskárnu a nechci si ji nějak neodbornym zásahem poškodit. Díky předem za rady.

Posted : 07/03/2018 11:50 am
Jarda D
(@jarda-d)
Estimable Member
Re: Přeskakování podavače filamentu

jak jsem psal výše, mě pomohlo pročištění trysky (přímo na tiskárně) akupunkturní jehlou k ní přiloženou. Návod je popsaný v příručce tiskaře str 65.

Jinak jsem našel rady snížit retrakci, zkusit změnit teplotu trysky, přítlak

Posted : 07/03/2018 12:11 pm
Strongholdik
(@strongholdik)
Eminent Member
Re: Přeskakování podavače filamentu

Ahoj. Neměl by si čas že bych ti třeba zavolal? To je lepší než dlouze psát. Jsem až moc opatrnej a vím toho ještě vážně málo
😉

Posted : 07/03/2018 12:16 pm
Rety
 Rety
(@rety)
Eminent Member
Re: Přeskakování podavače filamentu

Včera jsem rozdělal bondtech, kartáčkem jsem vyčistil zuby jak na podavači struny tak na převodu, zkusil líp srovnat zarovnání proti teflonovým trubičkám a bondtechu, pořádně utáhnul a složil. Trysku jsem vyčistil jehlou a budu si muset koupit nylonový filament na vyčištění. Ten by mohli metr dva přidávat k tiskárně. Udělal jsem 8mi hodinový tisk a bez problému, asi budu čistit trysku pokaždé když budu čekat na předehřev

Posted : 07/03/2018 3:28 pm
Rety
 Rety
(@rety)
Eminent Member
Re: Přeskakování podavače filamentu

Tak znovu zklamání. Během 1 hodiny tisku se problém projevil 3x. Pokaždé jsem musel vydělat a znovu navést filament. Tryska čištěna dodávanou jehlou, u posledního zaseknutí jsem rozdělal přítlačnou část bondtechu, vše okartáčoval a složil a značně přitáhnul. Tisknul jsem velmi pomalu - rychlost v nastavení snížena na 50procent. Filament PLA od PM.

Posted : 08/03/2018 11:07 am
Jarda D
(@jarda-d)
Estimable Member
Re: Přeskakování podavače filamentu

není problém zavolat, do PM jsem poslal kontakt. Ale co se týče tisku, nemůžu nikomu radit ( taky je to moje první tiskárna). Zkusil bych tu retrakci, a změny teplot (teploty jdou měnit i na tiskárně, retrakce ve Slic3r )

Posted : 08/03/2018 6:18 pm
DD
 DD
(@dd-3)
Active Member
Re: Přeskakování podavače filamentu

Nemas treba uzel na filamentu? Uz se mi asi 2x stalo, ze se konec filamentu provlekl pod smyckou dalsiho filamentu na civce a jak si ho zacal extruder brat, tak tam utahl uzel a nebyl schopen potahovat dalsi filament. Pripadne nekdo tu resil, ze mel spatne danou civku na drzaku. Filament mu nesel z vrchu civky, ale zespoda.

Zkusil bych asi jinou civku s filamentem.

Posted : 20/03/2018 1:34 pm
Rety
 Rety
(@rety)
Eminent Member
Re: Přeskakování podavače filamentu

Opravdu to není zkříženým filamentem. Dělalo mi to na 2 typech, oboje PLA. První originál stříbrný přibalený k tiskárně. Začal asi v půlce cívky. Druhý byl bílý PM. Zatím to vyřešilo až rozbrání extruderu, pořádné vyčištění a výměna trysky. Ještě zkusím cold pull, ale po půlce cívky to je už dobré.
Nebylo by špatné kdyby k tiskárně přibalovali třeba metr dva nylonu na čištění
Jo a taky jsem začal kontrolovat a otírat "opocenou" trysku před tiskem protože přetavené tmavé kousky filamentu můžou zničit celý tisk

Posted : 22/03/2018 10:17 pm
Neolker
(@neolker)
Re: Přeskakování podavače filamentu

Ad čištění trysky, ideální je kartáček s mosaznými štětinami. Pár tahů a tryska s heatblockem jako nová 😉

Posted : 23/03/2018 3:27 pm
Rety
 Rety
(@rety)
Eminent Member
Re: Přeskakování podavače filamentu

Opět se mi stalo přeskakování. Po asi půl kile bílé od PM. Mám zato že se zašpiní a ucpe tryska. Mám už čistící filament, nejspíš to je nylon. Pokud se to stane když už toho jsem, přeruším tisk, vytáhnu filament, nastavím tepltu trysky na max, vložím čistící, to vytlačí trošku tohohle, vytáhnu čistící, nastavím teplotu pro to čím dělám a vložím původnía dám pokračovat.

Posted : 27/03/2018 12:52 pm
Rety
 Rety
(@rety)
Eminent Member
Re: Přeskakování podavače filamentu

A takhle to dopadá. 11h dlouhý tisk přes noc, zaseklo se to asi při 80procentech. PLA od PM 210/60

Posted : 09/04/2018 11:12 am
Strongholdik
(@strongholdik)
Eminent Member
Re: Přeskakování podavače filamentu

Jak to tam máš tak divně zavedenej ten filament?

Posted : 09/04/2018 11:33 am
Rety
 Rety
(@rety)
Eminent Member
Re: Přeskakování podavače filamentu

Ne, přes 8 hodin to tisklo a ráno jsem došel k tomuhle. Jak se to podařilo netuším

Posted : 09/04/2018 3:50 pm
Page 1 / 6
Share: