Tisk do prázdna  

  RSS
romana.l
(@romana-l)
Active Member

Zdravím Vespolek
Už asu 2 měsíce se snažím vyřešit problé tisku do prázdna:

Jakýkoliv MNOU vytvořený model /architektura - velký formát/ naslicovaný ve 3dSliceru začně tiskárna velmi kvalitně tisknout cca do úrovně 1 až 2 cm a poté tryska jede naprázdno. Ráno jsem přišel a tryska si kresli nekolik centimetrů nad. Podotýkám že se to děje u Každého modelu.
-Když dám tisknout vzorové modely s SD karty tak ta vyjedou správně.
-Ve 3d sliceru nezadávám (krom podpor) nic složitého. V podstatě nechávám defaultní nastavení

Když ten SAMÝ model proženu Prusacontrol tak tiskárna vesele staví a tiskne bez problému. Jediný s čím zápasím je še občas ten model pokazí. Vrstvy se nespojí a jiné nešvary. Každopádně tiskne celá model.

Rád bych tedy tiskl z 3D sliceru nicméně podložek už mám hodně.

Nemá s tím něko nějakou zkušenost?
Díky moc Jakub

Posted : 18/10/2017 2:41 pm
romana.l
(@romana-l)
Active Member

Tak je tu pokus č. 2
model krásne vyjel SKORO do konce po dvou dnech extruder c1 prostě prestal tlacit a tiskl pouze vodou rozpustnou část.
Když jsem vytáhl filament z jednikčky tak v něm byl vyhlodáný důlek. Filament se asi zasekl.
Nevím jak tomu předejít.
Dva dny to krasne tiskne a nikdy nedotiskne. Nevím jestli to souvisí s tématem "Zaseklý filament v trysce", ale 4ka normálně jela.
Začínám být taky v depresi. Už to mám 3 měsice a ještě jsem nic nevytiskl. Hromadu podložek :).

Posted : 25/10/2017 10:41 am
miroslav.h4
(@miroslav-h4)
Reputable Member

Především je pitomost tisknout takovéto obrovské modely jako jeden kus. Důvody jsou zde:

  • Za prvé: Tisk trvá strašně dlouho a při jakékoliv chybě je model komplet v pr....

  • Za druhé: Právě tohle bývá příčinou onoho zasekávání filamentu kvůli dlouhé době tisku. Model je potřeba rozřezat na nějaké menší logické díly, ty vytisknout každý zvlášť a potom slepit. Pro dosažení přesnosti se na dílech modelu dělají vzájemně zapadající tvary, případně se v přiléhajících plochách jednotlivých dílů dělají "synchronizační otvory" kam se potom zalepí kolíčky z vhodného drátu na něž se nasadí navazující část. Tento postup má výhodu v tom, že při případné chybě tiskárny půjde do šrotu jen malá část velkého modelu a škoda nebude tak veliká. Kromě toho se podstatně zkrátí doba nepřetržitého vytlačování filamentu a tím se opět sníží riziko jeho deformace v heatbreaku a následného zaseknutí. Je třeba si uvědomit že v MM extrudéru je jiný heatbreak který asi bude na tohle citlivější (má možná trochu větší otvor pro vedení filamentu) než původní. A nějaké další provrtávání jak zde bylo někde uvedeno je nesmysl již z toho důvodu že vnitřní otvory jsou vysoce leštěny.

  • Za třetí: Model vyjde i levnější, protože při vhodném a logickém rozřezání na jednotlivé díly a jejich vhodném natočení na podložce je možno se většinou obejít bez drahých vodou rozpustných podpor.

  • Všechny tyto (ale i další) důvody mne vedou k tvrzení které bylo uvedeno na začátku a za nímž si stojím. A co se týká rozdílu mezi PrusaControl a Slic3r stačí se podívat do výsledného gcode, protože tam PrusaControl stejně jako Slic3r zanechává informace o použitém nastavení a podle něho si zkusit vytvořit profil v Slic3r. A mělo by to chodit.

    Posted : 26/10/2017 8:49 pm
    romana.l
    (@romana-l)
    Active Member

    Zdravím a děkuji za reakci a tipy.

    Budu se s tím muset nějak prokousat. Jsem začátečník. Každopádně si nejsem jist jestli architektonické modýlky snesou slepování jednotlivých bloků. Mají poměrně velký detail.
    Tedy mám na mysli bloky jako celky. Jinak pochopitelně se dá slepit poměrně hezký modýlek když se natisknou jednotlivé části, jako zdi sloupy atd. a ty se pak slepí. To je ale velká „člověkohodina“ 

    To co mi na MM přišlo sexy, že se dá dobře kombinovat s vodou rozpustným filamentem. Tj. že do míst kam se nedostanu nebo kde hrozí poničení při vyjímání podpor, to prostě jen vypláchnu.
    Stejně tak příprava modelů je jednodušší. Když mám model ze kterého dělám vizualizace tak poměrně jednoduchou úpravou ho hned mohu tisknout.
    V tomto ohledu /a zdůrazňuji teprve se hledám:) pro mě cena není tak důležitá.

    No a co se týče zasekávání tak to probíhalo u každého modelu a evidentně s tím mají problém další /viz příspěvek výš/. A z tohoto příspěvku mi vyvstalo pohrát si s přítlačným kolečkem extruderu. A voila! Funguje to. Trochu jsem to povolil a model krásně vyjel 🙂
    Pošlu fotky jen co se to všechno rozpustí 🙂

    Jediné co mi přijde blbý, že vodou rozpustný filament dělá vlásky, které pak zbytečně špiní model, když přes to tiskne normální filament.

    Moc děkuji za reakci a zdravím. Zkusím to co píšete.

    Posted : 01/11/2017 3:24 pm
    Share:

    Please Login or Register