Notifications
Clear all

Tvorba "puchýřů" v první vrstvě  

  RSS
Mi Sch
(@mi-sch)
Active Member
Tvorba "puchýřů" v první vrstvě

Ahoj,
zkouším tisknout detailní objekty (vizitky) s 0,25mm tryskou a i na originální PEI povrchu tak i na skle mám problém s tvorbou puchýřů. Objeví se většinou pouze v jedné části objektu, zbytek je suprový. Nevíte prosím někdo jak tomu zabránit ? Pročítal jsem forum a našel nějakou radu o doladění osy Z, že prý příliš rozplácávala filament, ale to by se projevilo všude, ne ? Děkuji za všechny postřehy ! 🙂

Best Answer by Mi Sch:

Problém se nakonec vyřešil snížením výšky první vrstvy na 0.15 z původních 0.2 mm (tryska 0.25). Jinak samozřejmě jsem podložku různě nastavoval a odmašťoval ale mám problém, že je různě asymetricky zvlněná - kontrola úhelníkem. Reálně se na celé tiskové podložce dala vytisknout jedna vizitka bez odlepování a to vpředu uprostřed, takže jsem se rozhodl pro tisk na sklo což vypadá slibně. Ještě jednou děkuji za všechny postřehy ! 🙂

Posted : 21/12/2018 2:51 pm
toma.t5
(@toma-t5)
Trusted Member
Re: Tvorba "puchýřů" v první vrstvě

Nevím jak silný má být celý výtisk, ale pokud se to neprojevuje na hotovém výtisku, tak bych to neřešil - hladký horní povrch se řeší u poslední vrstvy, ne u první.
Jinak to nejspíš vzniká lokálním nadbytkem materiálu - podložka není ideálně rovná ani přilnavá, rychlost také není na krajích konstantní, v setinách se může měnit i průřez filamentu.

Nebo myslíš ta roztrhaná místa na prvním obrázku? To je určitě špatně - mohlo by pomoct zpomalení první vrstvy.

Posted : 21/12/2018 3:58 pm
Mi Sch
(@mi-sch)
Active Member
Topic starter answered:
Re: Tvorba "puchýřů" v první vrstvě

Výtisk má 0.65 mm (4 vrstvy, 2 "papír" a další 2 vrstvy písmo na něm) . Jde mi o ty roztrhané úseky, zkusím tisk zpomalit a ozvu se. Děkuji ! 🙂

Posted : 21/12/2018 4:08 pm
Mi Sch
(@mi-sch)
Active Member
Topic starter answered:
Re: Tvorba "puchýřů" v první vrstvě

Zkusil jsem snížit rychlost tisku na 55 % ale výsledek je pořád stejný :/ zkusil jsem i snížit průtok ale taktéž bez úspěchu.

Posted : 21/12/2018 4:42 pm
hp.pavel@seznam.cz
(@hp-pavelseznam-cz)
Estimable Member
Re: Tvorba "puchýřů" v první vrstvě

pošli mi to STL a já se na to kouknu 😀 většina problému je obyčejně jen nějaké blbost třeba je to i tento případ 😀

Posted : 21/12/2018 5:12 pm
Mi Sch
(@mi-sch)
Active Member
Topic starter answered:
Re: Tvorba "puchýřů" v první vrstvě

Nešlo mi to vložit přímo sem jako přílohu, tak posílám odkaz 🙂 Děkuj za ochotu ! 🙂
https://owncloud.cesnet.cz/index.php/s/ZciJdxl8TqRF5rJ

Posted : 21/12/2018 5:21 pm
toma.t5
(@toma-t5)
Trusted Member
Re: Tvorba "puchýřů" v první vrstvě

stl mi připadá OK.
Když na to pořádně koukám, tak řešíš, že se ti první vrstva na některých místech odlepuje od podložky v takové délce, že se na ní další průjezd už nezachytí = nedostatečná přilnavost.
V tom ti musí poradit někdo jiný, já vše tisknu na Kores a nemám problém.
Ale možná bys ještě mohl doplnit z čeho ty vizitky tiskneš - ABS?

Posted : 22/12/2018 2:15 am
Mi Sch
(@mi-sch)
Active Member
Topic starter answered:
Re: Tvorba "puchýřů" v první vrstvě

Ještě bych doplnil, že tyto roztrhané úseky se nevyskytují na celé ploše tiskové podložky, např. když tisknu 4 vizitky , vytisknou se 2 dobře a 2 s defektem. Jinak tisknu z PLA, pomazávám Koresem i sklo i PEI. (Experimentuji ze sklem z důvodu nerovné originální podložky)

Posted : 22/12/2018 10:08 am
miroslav.h4
(@miroslav-h4)
Reputable Member
Re: Tvorba "puchýřů" v první vrstvě

Polaborovat s volbou Kalibrace -> Korekce podložky.

Posted : 22/12/2018 11:41 am
hp.pavel@seznam.cz
(@hp-pavelseznam-cz)
Estimable Member
Re: Tvorba "puchýřů" v první vrstvě

na pei by měla stačit pořádně srovnat první vrstvu a dokonale vyčistit a neměl by být problém, Dávat pod PLA na PEI cokoli je zbytečné - vlastní zkušenost Kores dělal akorát problémy pak jsem podložku pořádně umyl jarem pak acetonem zase jarem a pak IPA nebo něco s obsahem alkoholu pokud možno bez dalších přísad a drží na tom PLA PET i ABS
sklo nepoužívám tam neporadím

Posted : 23/12/2018 11:22 am
Mi Sch
(@mi-sch)
Active Member
Topic starter answered:
Re: Tvorba "puchýřů" v první vrstvě

Problém se nakonec vyřešil snížením výšky první vrstvy na 0.15 z původních 0.2 mm (tryska 0.25). Jinak samozřejmě jsem podložku různě nastavoval a odmašťoval ale mám problém, že je různě asymetricky zvlněná - kontrola úhelníkem. Reálně se na celé tiskové podložce dala vytisknout jedna vizitka bez odlepování a to vpředu uprostřed, takže jsem se rozhodl pro tisk na sklo což vypadá slibně. Ještě jednou děkuji za všechny postřehy ! 🙂

Posted : 09/01/2019 9:43 pm
Share: