Notifications
Clear all

Problém pri tlači pokladničky  

  RSS
michal.h13
(@michal-h13)
Eminent Member
Problém pri tlači pokladničky

Dobrý deň prajem, neviem, či to tu už niekto riešil, no pri prezeraní archívu som na podobný problém nenarazil.

Tlačím pokladničku v tvare prasiatka, v smere od hlavy hore na tlačiarni MK2S.

Problém je, že v určitej výške mi pri prechode na zadnú stranu začne materiál pretekať von.

Ako je vidieť z fotografií, tak sa mi to deje len v určitom intervale výšky.

Orientácia pri tlači:

(Neviem, prečo sa mi nedá fotografia otočiť doprava 😓 )

Myslím si, že by to mohlo spôsobovať jemné ohnutie podložky, ale nie som si tým istý.

Skúšal som aj korekciu podložky na zadnej strane, ale nepomohlo mi to.

Viete mi niekto poradiť čo s tým?

Materiál je PLA, od Gembird-u.

Ďakujem!

...
Posted : 01/09/2019 9:20 am
Zoltan
(@zoltan)
Moderator
RE: Problém pri tlači pokladničky

Dobry den,

Zkusil bych nejdrive par dotazu, jo?

Podkladem pro tisk je stl soubor nebo gcode.

Kdyz stl, jaky slicer pouzivate?

Jednim z problemu by mohl byt prilis velky previs vyzadujici podpery (tisknete do vzduchu), i kdyz je divne, ze to dela jen na jedne strane. Je (teda ma byt?)prasatko soumerne podle svisle roviny?

Částečně by to možná vyřešilo zvýšení počtu perimetrů ve sliceru nebo přidání podpor.

Nemáte náhodou tiskárnu v skříni/boxu?

Můžete přiložit stl soubor?

Apropo, tiskl jste prasátek více a výsledek byl pořád stejný? 

This post was modified 2 years ago by Zoltan
even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.10.1 RC1, MMU2S, no closed box, sketchup , fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10
PRUSA MINI FW 4.3.3, Prusa Connect Beta...
Posted : 01/09/2019 4:05 pm
michal.h13
(@michal-h13)
Eminent Member
Topic starter answered:
RE: Problém pri tlači pokladničky

Podkladom pre tlač je STL súbor, ktorý následne konvertujem na gcode cez CURA.

Prasiatko je súmerné, pokiaľ nerátam nohy, ktoré sú však súmerne orientované.

Tlačiareň mám v boxe, ale čo viem, tak mi to robilo aj mimo neho. 

Totižto doteraz som takéto veci tlačil veľmi málo, resp. vôbec, takže som to nepotreboval riešiť.

Netuším prečo mi to robí. To, že by som mal tlačiť previs s oporou, to viem, len mi je divné, že jedna strana je v poriadku a druhá nie.

Výška vrstvy je 0,1 mm.

This post was modified 2 years ago by michal.h13
...
Posted : 01/09/2019 4:26 pm
Zoltan
(@zoltan)
Moderator
RE: Problém pri tlači pokladničky

Pokud byste měl chuť laborovat, zkuste otočit prasátko na podložce (v Cura) o 90 nebo 180 stupňů a tím uvidíte, zda je to problém prasátka (tečení bude na stejné straně prasátka) anebo problém tiskárny (tečení bude někde jinde).  Mohlo by to také být tím, že na jedné straně to ventilátory nevychladí dostatečně a filament se rozteče - to by se projevilo po pootočení prasátka o 180 stupňů a tečení by zůstalo na stejné straně tiskárny

Dejte vědět anebo pošlete stl a já to zkusím také vytisknout. 

even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.10.1 RC1, MMU2S, no closed box, sketchup , fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10
PRUSA MINI FW 4.3.3, Prusa Connect Beta...
Posted : 01/09/2019 4:38 pm
michal.h13
(@michal-h13)
Eminent Member
Topic starter answered:
RE: Problém pri tlači pokladničky

Vyskúšam ho teda otočiť.

Ak by to bola otázka chladenia, tak by sa to prejavilo aj pri jeho premiestnení na podložke?

Pretože rozmýšľam, že by som ho skúsil aj premiestniť.

...
Posted : 01/09/2019 6:08 pm
michal.h13
(@michal-h13)
Eminent Member
Topic starter answered:
RE: Problém pri tlači pokladničky

No, vyskúšal som rôzne orientácie umiestnenia a stále to je orientované na rovnaký smer, zadná strana.

Takže to vyzerá, že ste mal pravdu, bude to tým chladením, že to nedokáže vychladiť.

Už len vymyslieť, ako tomu zabrániť, respektíve nejako vylepšiť to chladenie.

Attachment removed
...
Posted : 09/09/2019 5:52 pm
Share: