Nelze tisknout ABS (výška sondy)  

  RSS
rene.b
(@rene-b)
New Member

Dobry den,
po upgradu tiskarny na MK2 jsem dlouho tisknul PLA bez problemu, i kdyz jsem mel sondu PINDA dost vysoko - po kalibraci jsem doladil osu Z asi na -0,500 a tisk PLA byl bez problemu.
Ted jsem se pokusil tisknout ABS (plochu jsem vycistil isopropylem, tiskarnu jsem znova zkalibroval), ale tisk se vubec nelepil k plose. Z Prusi mi napsali, ze mam snizit sondu, coz jsem udelal. (nastrihal jsem si prouzky papiru z tvrde titulni strany casopisu, a trysku mam na tloustku 1 papiru, sondu na tloustku 3 papiru-takze sonda je vyse nez tryska o desetiny milimetru). Kdyz dam vse znova zkalibrovat, kalibrace probehne dobre, ale tisk je spatny uz i na PLA-zacne se lepit az kdyz doladim Z asi na -0,800.
Co s tim? Mam zase zvysit sondu? Jaky je nejlepsi pomer mezi vyskou sondy a trysky?
Vytisknu vubec nekdy ABS? 😐
Dik za radu, R

...
Posted : 22/11/2018 4:26 pm
Milos V.
(@milos-v)
Honorable Member

Pri zmene tisku z PLA na ABS neni potreba nic kalibrovat. Staci pouze pomoci funkce Doladeni osy Z z menu tiskarny snizit vysku trysky, tzn vice ji pritlacit na desku. A mit desku poradne vycistenou. Snizeni sondy je dobre jen v pripade, ze tiskarna pri hledani kalibracnich bodu pred tiskem nebo pri kalibraci body nenajde. U mk2 a specialne pri tisku z ABS je dobre zacinat tisk vzdy z vychladle tiskarny a pri rozehrivani mit extruder posunuty nahore, vzdy ve stejme vysce (treba 130).
Hodnota doladeni Z je relativni, cislo zalezi prave na vysce sondy a tudis nelze rict, ktera hodnota je spravna.
Idealni rozdil mezi vyskou sondy a trysky je co nejvetsi, tim predejdes mozne zasahnuti zvedleho ruzku tisku sondou. Je to samozrejme limitovane, nebot potom ti uz nenajde kalibracni body, pripadne ti pri kalibraci narazi tryskou do desky. Obykle to byva 1mm a mene. Doporucuju drzet se navodu a tloustky stahovaciho pasku.
Milos.

Posted : 22/11/2018 7:41 pm
Share:

Please Login or Register