Chyba tisku ABS  

  RSS
cesyn
(@cesyn)
Active Member

Ahoj,

poprosím o radu. Chtěl jsem vytisknout chybějící kostičku z lega. Použil jsem materiál ABS a tisk nedopadl dobře. Ani druhý ani třetí pokus. Pokoušel jsem změnit natočení modelu (dal jsem ho vzhůru nohama) tisk na 0,2 mm i a 0,1 mm. Chyba při tisku se objevuje hned v prvních vrstvách nad podložkou, v horních vrstvách už je kostka rovná. Model na podložce držel dobře. To samé jsem vytiskl z PLA a vše je OK - viz obr.

Navíc je kostička z abs nepatrně menší - za což asi může tepelná roztažnost materiálu. Možná bude třeba model o malinko zvětšit.

Tiskárna MK2/S, do této doby tiskla bezchybně.

Dík za nápady a rady.

Posted : 16/10/2018 10:55 am
Rosparovac
(@rosparovac)
Estimable Member

Ahoj
MK2s a MK3 jsou dost jiné stroje, taky jsem si dost zvykal...

To co ukazuješ mi přijde jako "ofouklý výtisk" Tedy kombinace špatné přilnavost a nízké okolní teploty. Nemáš to u okna?
Zkus postupně zpomalit tisk, zapnout brim, zvýšit teplotu podložky a trysky.

Jinak bych ve sliceru nastavil poměr na 102% většinou to stačí (někdy 103 jednou dokonce 105 ale to u velkého tisku)

Pokud to nepomůže prosím nahrej lepší fotky.

University: MK2S upgraded to MK3 with MMU2.0
Home: MK3
Materials: ABS; ASA; PETG; PET; PLA; Nylon; Nylon Carbon; CPE;
SW: Freecad 0.18; Slicer PE And still generating more troubles than whole forum together....
Posted : 17/10/2018 12:44 am
cesyn
(@cesyn)
Active Member

Ahoj,

u okna to není, ale pravdou je v místnosti moc teplo není. Touto dobou 19-20°C. Zkusím zvednout teploty a uvidíme co to udělá.

Přilnavost k podložce je dobrá, spíš mám strach při oddělování modelů abych nepoškodil podložku, jak drží přilepený.

Dík za tip

Posted : 17/10/2018 11:52 am
Milos V.
(@milos-v)
Reputable Member

Rady vyse jsou relevantni. Jeste bych pridal jednu. Je lepsi tisknout treba vic kosticek najednou. Lepe to chladne a hlavne, vzdycky jedna dopadne o neco lepe nez ostatni 🙂
Btw, i kvuli tomu nutnemu zvetseni o cca 2% jsem posledni lego veci tisknul z PLA a nicemu to nevadi.

Posted : 17/10/2018 7:13 pm
toma.t5
(@toma-t5)
Trusted Member

U větších tisků z ABS pomáhá zakrytování tiskárny nebo alespoň krytí výtisku (v S3D se to jmenuje ooze shield) proti chladnutí.

Posted : 17/10/2018 10:54 pm
Share:

Please Login or Register