Notifications
Clear all

Cisteni podlozky  

  RSS
Lyxx
 Lyxx
(@lyxx)
New Member
Cisteni podlozky

Ahojte chcem sa spytat. Cim cistite podlozku po petg tlaci? Tlacil som vzdy s prusament PLA A PODLOZKA BOLA KRASNA. Presiel som na prusament petg a take jak od lepidla zostanu flaky po odstraneni tlace. Cim to dam dole? Pouzivam cistu Ipu . Viz obr:

Posted : 13/08/2021 3:59 pm
Marek O
(@marek-o)
Active Member
Pozor

Pokud používáš hladkou podložku a tiskneš PETG, tak ji můžeš poškodit, pokud nepoužiješ 3DLAC, nebo Kores...

Posted : 14/08/2021 6:10 am
vladimir.s11
(@vladimir-s11)
Estimable Member
Bublinky

Marek má pravdu. Jsou-li ty tečky drobné bublinky tak ty se samy při dalších tiscích zatáhnou.

Posted : 15/08/2021 9:28 pm
dawe
 dawe
(@dawe)
Eminent Member
ad Marek

Kolik asi tak toho lepidla?! Tisknout po aplikaci nebo se musí nechat zaschnout?! Tisknu jen PETG na hladkou a žádnej problém nemám, jen občas nemůžu zbytky třeba od podpěr dostat dolů. 🤣 

Posted : 21/08/2021 4:20 pm
Marek O
(@marek-o)
Active Member
3Dlac nebo Kores

Jasně, pomazat (Kores), nebo postříkat (3Dlac) místa, kde se bude tisknout a hned se může tisknout. Já spíš než PETG používám PLA, ale protože mám hladkou podložku a nechci si ji zničit, tak PETG jen s tím. Průša sám nedoporučuje tisknout na hladkou podložku bez tady těch věciček https://help.prusa3d.com/cs/article/petg_2059

Posted : 21/08/2021 6:52 pm
dawe
 dawe
(@dawe)
Eminent Member
Ad Marek

Zajímavé, každou chvíli nějaká novinka 🤣 🤣  No, zkusím to, tisku jen PETG, žádný hračičky, jen technické díly. Občas mě to štvalo, že zbytky jdou děsně blbě dolů... Asi štěstí z neznalosti. Každopádně díky za info.

Posted : 22/08/2021 7:29 am
Marek O
(@marek-o)
Active Member
PETG na hladké podložce

V pohodě. Těmi přípravky se problém s přilnavostí vyřeší. Pokud někdo tiskne PETG málo, tomu asi bude stačit Kores, kdo víc, tak tam bych bral 3Dlac. 200 ml sprej se dá sehnat za cenu kolem 2 stovek a to vydrží určitě dlouho. Zajišťuje jak přilnavost styčné vrstvy, tak zároveň umožnuje snadnější sundávání. Já koupil Mini loni v dubnu a tisknu převážně své věci, které si vymodeluju. Mě osobně PETG hodně zklamal a třeba přijdu na to, kde byl problém. Používám Průšament jak PLA tak PETG a patřičné tiskové profily, ale PLA mi materiálově sedí víc. Třeba mnou upravený rám na domácí micro FPV quad - PETG průšvih, mnou nakreslené kryty na regulátory pro mě a kamaráda na FPV race quad - PLA překvapivě dopadlo líp, držák DJI vysílací jednotky (můj návrh) - PETG průšvih, víc jsem toho radši z PETG netisknul. Mám pocit, že mi ty vrstvy snad ani nedrží pohromadě nebo co. Prostě třeba na věci na race quada už bych PETG vůbec nepoužil. To už jsem ale hodně OT, tak abych se vrátil k tématu, tak opravdu doporučuju použít ty přípravky, o kterých jsem psal. Netuším, z jakého důvodu Průša doporučuje Kores a má jej v nabídce na rozdíl od skvělého 3dlac, o kterém nikde ani zmínka...

Posted : 22/08/2021 10:39 am
dawe
 dawe
(@dawe)
Eminent Member
ad Marek

Zkusil jsem kores, uvidíme. Ten doma mám. Tisknu i několik dní v kuse, jen měním pláty a výrobky sundávám až rozjedu nový tisk. Samotný díly odskáčou celkem v poho, ale jak musí být někde podpěry, ta jejich první vrstva umí potrápit. Mini nechám do foroty, chci si ještě pořídit MK3, sem tam nějaký PLA tisknu, nebaví mě to měnit. 3Dlac zkusím popátrat, taky zkusím.

Trochu odbočím, nedávno mi došla cívka, dal jsem novou, abych pokračoval(stále PETG), ale jak jsem ji rozbalil, návin se mi povolil a překřížil.... No peklo, tisk jsem rozjel a chvíli pohlídal a odešel. Po dvou hoďkách jsem dělal kontrolu a průšvih. Cívka zahryzlá, nalepená na senzoru, jak neodvíjela, extruder plnej hoblin, filament téměř přebroušenej... Tže všechno rozdělat, vyčistit, no děs, ale moje chyba. Teď bych řekl že nějaký problém přetrvává, pže první vrstva v poho, krásná, pevná, ale jak se to pak rozjede, přijde mi že extruder nestíhá dodávat a dost mi tisk vynechává... Snižuju rychlost na 70% a je to jakžtakž. U malých dílů je to v pohodě, ale jak je půdorys větší, už to dělá paseku. Už nějak nevím, co s tím... zbytečně to prodlužuje tiskovou dobu. Do toho zádrhelu to makalo parádně, ale teď se mi to nedaří furt nějak vyladit. Už nevím, jestli hledat problém v extruderu nebo jinde... 🤔 

Posted : 22/08/2021 11:01 am
dawe
 dawe
(@dawe)
Eminent Member
ad Marek

Posted : 22/08/2021 11:07 am
dawe
 dawe
(@dawe)
Eminent Member
...

Prusa PETG, standartní nastavení sliceru, tiskárny, žádný experimenty... 

Stahl jsem to na 70% a v pohodě to jede celý výrobek, jak začnu zrychlovat tisk, výtlak se snižuje až začne zase vynechávat...

Jsem z toho běsnej...

Je to pár měsíců, co jsem dělal rozborku, sborku hotendu kvůli vůli na trubičce, od té doby stovky dílů z PETG a žádný problém. Až do té chvíle, co se mi překřížil návin a hryzlo se to. Nafackoval bych si za takovou chybu. 😫 

Posted : 22/08/2021 11:15 am
Marek O
(@marek-o)
Active Member
...

Tak to teda zamrzí. Ještě bych zkusil podporu, jestli by nevěděli. Já mám právě taky dojem, že mi to při tisku drobných tenkých dílů jakoby vynechává. Nedá se to vůbec srovnat s výtisky z PLA ani právě co se týká pevnosti a hlavně soudržnosti materiálu. Jinak struna se mi taky jednou překřížila a dělalo to pak při odvíjení psí kusy, naštěstí se tisk dokončil a mohl jsem to pak srovnat. Jiný problém jsem s tiskárnou neměl, až na to PETG. Zatím to neřeším.

Posted : 22/08/2021 11:58 am
Edasmesic
(@edasmesic)
Eminent Member
Lepší plát

Ahoj.

Doporučuji pořídit ocelový oboustranný plát se saténovým práškovým PEI povrchem (990 Kč) a máš po všech starostech. Stačí pouze vyčistit isopropylalkoholem a nemusíš řešit žádný Kores lepidla a 3D laky. Podložka je hezky čistá, má perfektní přilnavost a výtisk se po vychladnutí podložky odlepí úplně sám a hned můžeš tisknout dál. Taky jsem se trápil s hladkým plátem, ale tohle je fakt bomba..i na PLA lze krásně použít. Jen pro ABS a PC to chce s límcem, ale s tím ještě nemám praktické zkušenosti.

Tak hodně štěstí a tisku zdar! 🙂 

Posted : 26/08/2021 11:24 am
dawe
 dawe
(@dawe)
Eminent Member
Lepší plát

Zdar, 

3dlac funguje peckově, otestováno a spokojenost. Kores to celkem zprasí. Třeba k saténu taky dospěju, uvidíme časem.

Posted : 26/08/2021 7:13 pm
Edasmesic liked
Marek O
(@marek-o)
Active Member
Lepší plát

Já ten Kores zkusil jednou, mezitím mi dorazil právě ten 3Dlac. Jasně že strukturovaný plát je taky možnost, ale nese to s sebou 2 věci - spodní plochy výtisků nejsou hladké a HLAVNĚ se musí v menu přepínat mezi těmi dvěma (nebo více) pláty, které mají rozdílnou tloušťku (každý je kvůli tomu jinak výškově nastavený). Toto ale není z mé hlavy, já mám jen hladký plát. To mi bylo řečeno.

Posted : 26/08/2021 9:37 pm
Kalimero
(@kalimero)
Reputable Member
Satén

Přepínat v menu mezi všemi třemi pláty není vůbec žádný problém, ale po pořízení saténového plátu už hladký ani strukturovaný nepoužívám. Saténový plát je zlatá střední cesta. Povrch výtisku je nádherný, tisknu bez jakékoliv úpravy a údržby plátu, tisky se lehce sloupnou.

OnShape, PrusaSlicer, MINI, PETG; engineer...
Posted : 27/08/2021 6:58 am
εχαm91
(@m91)
New Member
3Dlac

3Dlac som skúšal na viacerých tlačiarňach a na viacerých povrchoch, drží výborne a po vychladnutí ide objekt ľahko dole a povrch po vyčistení vodou pekne čistý takže ak je problém s adhéziou tak ten sprej je dobrá voľba za rozumnú cenu. Známemu na ender 5-plus ani len PLA nechcelo držať na tom skle čo k tomu dávajú a 3Dlac pomohol

Posted : 30/08/2021 12:25 pm
Share: