Notifications
Clear all

Czyszczenie dyszy  

Page 1 / 2
  RSS
spec997
(@spec997)
Eminent Member
Czyszczenie dyszy

Koledzy, czy też wam się tak zdarza, że dysza podczas druku z PTEG pokrywa się wam takim ciemnym nalotem?
Dla mnie to jest tak jakby filament parował i to osiadało na dyszy, po czym tworzy taką klejącą się maź.
Przeważnie przed każdym drukiem używam pęsety, żeby oczyścić dyszę. Mam też koncepcję, że mogą to być przyklejające się nitki z PETG.
Czym czyścicie swoje dysze i jak?

Pozdrawiam

Posted : 21/10/2020 4:23 pm
tak
 tak
(@tak)
Active Member
RE: Czyszczenie dyszy

nie mam żadnego doświadczenia z pet-g. Ale może daj zdjęcie?

może ktoś lepszy da jakieś pomysły. 

co do czyszczenia u chinczyka kupisz takie druciki, igły. Możesz też odżałowac i kupic mocniejsze dyszki, a wtedy wystarczy przepchnąć cokolwiek (np. PLA).

Posted : 22/10/2020 1:17 pm
Karkovski
(@karkovski)
Member Moderator
RE: Czyszczenie dyszy

Drukuję głównie PETG w wysokich temperaturach (245-250°C) i czyszczę dyszę przed każdym wydrukiem.

Nie używam jednak pęsety, ponieważ może porysować dyszę - stal jest twardsza od mosiądzu i wielokrotne przejechanie pęsetą po dyszy może zmienić np. profil jej końcówki. Zamiast tego mam cienką, bawełnianą szmatkę (ważne, żeby była to 100% bawełna, bez syntetycznych włókien), którą składam na 4x (żeby się nie poparzyć 😉 ) i ściągam resztki przy jej pomocy. Możesz również użyć małej, mosiężnej szczotki drucianej, ale tu też należy zachować ostrożność

Jeśli jednak materiału zbiera się zbyt dużo i osiada na wydruku, to przyczyną może być zbyt duża ekstruzja.

Posted : 25/10/2020 10:26 am
spec997
(@spec997)
Eminent Member
Topic starter answered:
RE: Czyszczenie dyszy
Posted by: @karkovski

Drukuję głównie PETG w wysokich temperaturach (245-250°C) i czyszczę dyszę przed każdym wydrukiem.