problém ve vrstvách  

  RSS
oupis
(@oupis)
Active Member

Ahoj tiskaři.

Mám tu menší problém.

Cca ve 20 vrstvě mě to deformuje model. Je to po přechodu na nový update sliceru.

Zkoušel jsem měnit vsemozny věci, až jsem nakonec vše restartoval do původního nastavení.

Mini, 0,4 , PLA

 

 

 

Posted : 22/01/2021 11:40 pm
Milos V.
(@milos-v)
Honorable Member

Odpovídá místo deformace místu, kde končí pevný spodek a začínají pouze boky vzhůru?

Posted : 23/01/2021 9:09 am
oupis
(@oupis)
Active Member

@milos-v

ano

Posted : 23/01/2021 4:17 pm
oupis
(@oupis)
Active Member

toto je zase dno nádoby

 

 

Posted : 23/01/2021 4:18 pm
Milos V.
(@milos-v)
Honorable Member

Tohle je často způsobené tím, jak je udělaný model. Řekněme že tryska dělá linky 0.4mm (možná spíš 0.45mm). Pokud tloušťka stěny není násobkem tohoto rozměru a přitom je stěna plná (pouze perimetry), může dojít k tomu, že je při tisku model mírně deformovaný. 

Vlastně řekněme že máš tloušťku stěny 1mm. Udělá se vnitřní perimetr, pak vnější perimetr a máš cca 0.8mm. Pak se to snaží mezi ně ještě vtisknout tu chybějící linku, jenže na tu není dost místa, zbývá pouze 0.2mm. A tím se může ten vnější perimetr trošku vyhnout ven a udělá ti to tu nepříjemnou deformaci. Takže určitě je lepší designovat tak, aby tyto stěny měli pokud možno "správný" rozměr, pokud to jde.

Druhá možnost je smršťování materiálu, ale to by u PLA v tomhle místě snad nemuselo zlobit.

 

Posted : 23/01/2021 4:50 pm
oupis
(@oupis)
Active Member

ooo .. zajímavé ... rád vyzkouším a předělám model.

Děkuji 

Posted : 24/01/2021 9:26 am
Share:

Please Login or Register