Notifications
Clear all

Opožděná extrakce na začátku vrstvy  

  RSS
DangeMask
(@dangemask)
Active Member
Opožděná extrakce na začátku vrstvy

Pro úvod: Mám Mini od června, je to moje první tiskárna a doteď jsem jel jen na defaultních profilech a Prusamentu bez nějakého většího ladění. FW i PrusaSlicer se snažím udržovat aktuální. Každopádně odhaduji to na problém s vyladěním retrakce.

Mám trochu problém s extrakcí vždy ny začátku "tahu". Jako by filament vyjel z trysky o chvíli později, než se začne tryska pohybovat. Všiml jsme si toho už dřív, ale nepřikládal jsem tomu takovou důležitost. Viz na fotce pohled na spodní vrstvu modelu, kde je vidět, že vyždy po přejetí a začátku vyplňování kus materiálu chybí.

Teď se ale snažím vytisknout šachy jako dárek a začal jsem mnohem víc řešit kvalitu švu.
https://www.prusaprinters.org/cs/prints/28518-ultracompact-set-castlechess

Konkrétně jsem změnil nastavení švu na "zarovnaný" a zapnul tisk napřed vnějšího perimetru, což ten problém ve výsledku zvýraznilo. Pokud se totiž pokusím vytisknout víc figurek naráz, při přejezdu mezi nimi tiskárna provede retrakci, aby následně při startu "tahu" na dalším objektu vynechala první 1-2mm. Šev je tím pádem ještě výraznější.

Samozřejmě řešením by bylo tisknout každou figurku zvlášť, případně vypnout tisk vnějšího perimetru jako prvního. Ale chci se u toho zároveň poučit pro příště.

Dá se někde ve Sliceru pohrát s vyladěním retrakce a následné extruze? Případně v jakých rozmezích má smysl si s tím hrát? Co mám načteno, tak vím, že tiskárny s bowdenem s tím budou mít vždy větší problémy.

Přikládám i 3MF soubor s aktuálním tiskem dvou věží, kde je od pohledu šev ještě výraznější než na pěšákovi (na pohybující se tiskárně to nevyfotím)
https://1drv.ms/u/s!ArWHootN22Owgckrx9CcGlAvAxs2nw?e=zjaoJw

Posted : 26/08/2020 9:01 am
DangeMask
(@dangemask)
Active Member
Topic starter answered:
RE: Opožděná extrakce na začátku vrstvy

Zajímavé ale je, že na cimbuřích, kde tryska přeskakuje mnohem více, problém s extruzí nevidím.

Posted : 26/08/2020 9:03 am
DangeMask
(@dangemask)
Active Member
Topic starter answered:
RE: Opožděná extrakce na začátku vrstvy

Vypnutí volby "Nejprve tisknout vnější perimetr" problém nevyřeší, ale alespoň ho posune na vnitřní stranu. Prozatím pro mne dostatečné řešení, než se naučím to poladit.

Posted : 26/08/2020 10:12 am
Edasmesic
(@edasmesic)
Active Member
RE: Opožděná extrakce na začátku vrstvy

@dangemask

Ahoj

Nepovedlo se ti ten problém už vyřešit prosím tě? Já se potýkám úplně s tím samým. Když tisknu více objektů najednou (většinou menších rozměrů) tak se mi děje to samé při začátku extrakce, jakoby tam bylo krátké zpoždění. 

Děkuju 

Posted : 11/06/2021 4:41 pm
Kalimero
(@kalimero)
Estimable Member
RE: Opožděná extrakce na začátku vrstvy

Asi ten bowden zapruží. Zkusil bych zmenšit rychlost tisku; než se filament rozjede, neujede tryska tak daleko. Taky nevidím jako dobrý nápad zvyšovat setrvačnost motorku extruderu připevněním všelijakých setrvačníků na jeho osu, tvz vizualizérů.

OnShape, PrusaSlicer, MINI, PETG; technik...
Posted : 12/06/2021 4:29 pm
Edasmesic
(@edasmesic)
Active Member
RE: Opožděná extrakce na začátku vrstvy

Pohrál jsem si trochu s rychlostí deretrakce - zvýšil jsem hodnotu na 45 mm/s, se vzdáleností retrakce na 1,5 mm a problém je zdá se vyřešen. Ještě uvidím, ale zatím dobrý. Každopádně žádné vizualizéry neplánuji, ale vřele děkuji za rady a zájem.

Posted : 12/06/2021 5:22 pm
DangeMask
(@dangemask)
Active Member
Topic starter answered:
RE: Opožděná extrakce na začátku vrstvy

Za sebe to řeším hlavně tou délkou retrakce. Netvrdím, že jsem to poladil na 100%, ale většinou mi stačilo snížit délku retrakce.

Každý filament se chová trochu jinak, takže to ladím přímo v profilu filamentu ve "filament overrides".

Hlavně jsem od té doby netisknul tak na retrakci náročný model jaky ty šachy v úvodní fotce.

Posted : 14/06/2021 5:58 am
Zoltan
(@zoltan)
Moderator
RE: Opožděná extrakce na začátku vrstvy

Ahoj,

Nová verze sliceru by ti měla umožnit určit polohu švu podle libosti a tím jej co nejlépe úkryt.

U kulatých věci je se svém vždy nějaký problem u hranatých se schová do hran. Úprava retract, jak jste to řešili, by měla být nejvhodnější korekci tohoto problému, který je potřeba vyladit pro daný model.

Výhodou cimbuří je to, ze to neni souvislý kruh.

This post was modified 2 months ago by Zoltan
even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.10.1 RC1, no closed box, sketchup , fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10
PRUSA MINI FW 4.3.2-rc2 technical background, Prusa Connect Beta...
Posted : 16/06/2021 11:27 am
Mouchys
(@mouchys)
New Member
RE: Opožděná extrakce na začátku vrstvy

Ahoj,

bohužel musím konstatovat že toto se mi děje také. Mám tiskárnu ca 2 měsíce ale všiml jsem si toho až teď při tisku medailí. Bohužel je to dost markantní vynechání filamentu při každém přejetí na novou vrstvu. Nikde jsem nic neměnil, nepřenastavoval. tisknu z 99% jen PRUSAMENT PLA kde teplotu udávám vždy danou na cívce bez +-. viz foto. Říkám na rovinu že jsem uplný nováček.

BTW, děje se mi to i u testovacích výtisků dodaných s tiskárnou, zkoušel jsem na píštalce.

This post was modified 2 months ago by Mouchys
Posted : 16/06/2021 7:06 pm
Zoltan
(@zoltan)
Moderator
RE: Opožděná extrakce na začátku vrstvy

Prosím tě teplotu dávej raději podle profilu filamentu že sliceru, kde jsou nastaveny i další parametry. Bylo by super připojit fotku nepovedené vytisku. Dělá ti toto od začátku?

even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.10.1 RC1, no closed box, sketchup , fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10
PRUSA MINI FW 4.3.2-rc2 technical background, Prusa Connect Beta...
Posted : 18/06/2021 1:01 pm
Mouchys
(@mouchys)
New Member
RE: Opožděná extrakce na začátku vrstvy

Myslím že od začátku co vlastním tiskárnu určitě ne, každý výtisk sleduji takže se to začalo dít až nyní. Trysku jsem čistil cold pullem i jehlou. Filament byl trochu vlhčí dle zvuků které se ozývali. A ano teplotu nechávám nastavenou dle výběru profilu ve sliceru. (blbě sem to napsal ale myslel jsem to takhle ;-))

Fotky přiložené v předešlém příspěvku jsou jediné které mám, tisk jsem stopl hned jak jsem objevil tento problém.

Po víkendu zkusím vyměnit filament za nově rozbalený a podám report.

Posted : 18/06/2021 7:26 pm
Milos V.
(@milos-v)
Honorable Member
RE: Opožděná extrakce na začátku vrstvy

Ještě se vrátím k původnímu dotazu. Nevyplněná místa kolem otvorů nemá na svědomí špatná extrakce, ale špatná kalibrace první vrstvy. Tryska je hodně moc příliš vysoko a z toho prameni většina problémů.

Posted : 19/06/2021 9:05 am
Share: