Notifications
Clear all

Odtrzeni od podlozky  

  RSS
Nerv
 Nerv
(@nerv)
Active Member
Odtrzeni od podlozky

Tiskarnu mam kratce (= jsem zacatecnik) a vytiskl jsem bez problemu cca 15 modelu, povetsinou nejake vylepseni tiskarny, ktere jsou k dispozici v DB 3D modelu.

Nicmene u tohoto https://www.prusaprinters.org/prints/32508-prusa-mini-lcd-back-cover-upgrade dojde pri tisku k odtrzeni modelu od podlozky. Model jsem zkousel tisknout 2x a v obou pripadech to nastane ve stejnem miste tisku - viz fotky.

Podlozku mam hladkou s PEI povrchem, Prusa filament, Gcode z uvedeneho URL, tiskarna neni v boxu (ani neni v okoli zvysene proudeni vzduchu = pokojova teplota). Pred tiskem podlozka ocistena isopropylem, lepidlo nepouzivam.

Poradil by prosim nekdo, co delam spatne?

This topic was modified 1 month ago 2 times by Nerv
Posted : 23/10/2021 2:10 pm
jkavalik
(@jkavalik)
Eminent Member
Chlazení

Zkusil bych to asi pootočit (kolem osy Z), aby chlazení šlo z jiného směru. Přijde mi, že jak se tiskne ten převis, tak se to lehce zkroutí a pak do toho tryska narazí, a protože je to vysoké a úzké, tak to utrhne. Když bude větrák foukat jinak a hlava jezdit taky trochu jinak, třeba to projde lépe.

Posted : 23/10/2021 4:12 pm
Milos V.
(@milos-v)
Prominent Member
RE: Odtrzeni od podlozky

Skoro bych radši viděl spodní vrstvu tisku, než horní. To, že tryska někdy trošku zavadí o model, se hold stane. Ten plast se může trochu kroutit. U tohoto modelu je ale problém, že stojí na relativně malé ploše, za to je celkem vysoký. Takže bych nejdřív zkontroloval, jestli opravdu dobře drží. Tzn. první vrstva je pořádně přilepená k podložce. Pak bych pro jistotu přidal ještě Brim. Podle fotek to vypadá na PETG, ten se moc nekroutí ale zároveň při jeho tisku taky neběží moc chlazení. Takže otočení na podložce asi nepomůže. Až to budeš zkoušet znovu, tak v té horní výšce hold koukej, o co se ti to kde zasekne.

Posted : 23/10/2021 7:02 pm
Nerv
 Nerv
(@nerv)
Active Member
Topic starter answered:
RE: Odtrzeni od podlozky

Diky za reakce. Jak uvadim, tisknu z originalniho Gcode z uvedeneho URL - tudiz PLA. Kdyby nebyla prvni vrstva dostatecne prilepena k podlozce, predpokladal bych, ze k odtrzeni nedojde v obou pripadech (tisknul jsem 2x) ve stejnem miste tisku. S tim, ze je model vysoky a uzky souhlasim, je to pak na ukor stycne plochy, kterou na podlozce drzi. Kde se to zasekne jsem nevypozoroval, ale domnivam se ze v tom radiusu, ktery je v boku.

Co me zarazi, ze komentarich lidi, kteri jej tiskli, si na to co se deje me, nikdo neztezuje.

Posted : 23/10/2021 7:56 pm
Milos V.
(@milos-v)
Prominent Member
RE: Odtrzeni od podlozky

Ale ono k tomu může dojít zhruba ve stejném místě, protože ty převisy nahoře jsou tenké, ten plast se většinou trošku kroutí nahoru a tryska si o něho drbne. Pokud to ale není moc, mělo by to ustát. Pokud to neustojí, blbě to drží dole. A jsme zpět. Ukaž první vrstvu, vyčisti podložku, víc přitlač, použij brim.

Posted : 23/10/2021 8:11 pm
Nerv
 Nerv
(@nerv)
Active Member
Topic starter answered:
RE: Odtrzeni od podlozky

Tady je prvni vrstva. Jak jsem zminoval, pred kazdym tiskem tohoto modelu podlozka ocistena isopropylem, lepidlo nepouzivam.

Posted : 24/10/2021 11:35 am
Share: