Nepresné tlačenie ABS  

  RSS
bednarova
(@bednarova)
New Member

Pekný deň prajem, 

prosím Vás chcela by som vás poprosiť o pomoc. Tlačím diel o veľkosti 2,5 x  2,5 x 2,5cm.
je z materiálu ABS. Nastavenia:
Rýchlosť:100%
Teplota trysky: 255
Teplota podložky:100
Prietok : 100
Ventilátor:auto
Tlačiareň máme zabednenú, kvôli stálej teplote.Prosím Vás neviete mi poradiť,prečo stále tlačí diel s chybami? S neostrými hranami, nedokončenými vrstvami... ? Fotku posielam v prílohe.
Ďakujem pekne za pomoc a prajem pekný deň 🙂

Posted : 30/08/2019 10:50 am
zoltan
(@zoltan)
Member Moderator

Hezké dopoledne,

tak zkusíme spolu vyřešit,ano?

poprosil bych o několik odpovědí:

- doteď jiné modely z jiných materiálu tiskla dobře?

- jakou máte přesnou konfiguraci tiskárny?

- v čem děláte design a jaký slicer používáte?

- z jakého ABS materiálu tisknete

- předpokládám, že z jiného materiálu a jiné modely jdou tisknout správně

- nemáte k dispozici zdrojový nebo STL soubor?

- drží vám model dobře na podložce?

 

Někde se může stát, že stálá teplota ve skříňce může být až příliš velká pro tisky, ale zkusíme postupně.

Zatím přeji hezký den 

 

This post was modified 6 months ago by zoltan
even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.8.1, no closed box, sketchup , fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10...
Posted : 30/08/2019 11:17 am
bednarova
(@bednarova)
New Member

Ďakujem pekne za odpoveď.

- Tlačím ešte z materiálu PLA a s tým nie je žiadny problém.
- Konfigurácia tlačiarne je: Original Prusa I3 MK3 Firmware: 3.7.2-2363
- Design robím v programe Solid Edge , z ktorého exportujem stl. súbor, Slicer je stiahnutý z Prusa stránky ->"prusa slicer"
- Tlačím z ABS-T , Filament 1,75 +/- 0,05 mm
- Model drží na podložke v poriadku, s tým problém nebol. 
- Teplota v skrinke na konci tlačenia siaha do výšky 36 stupňov. 

Ďakujem pekne za pomoc. 

Posted : 30/08/2019 11:35 am
zoltan
(@zoltan)
Member Moderator

Zkusila jste ten samý model vytisknout z něčeho jiného? Pokud ne, zkuste, zda se to bude chovat stejně.

Mno nevím, zkusil bych při tisku otevřít skříňku , zdá se mi že model je hodně zprohýbaný. Teplota okolí 36 stupňů je celkem vysoká.

Co ventilátory, jedou při tisku oba?

Nedala byste sem prosím stl soubor ?

even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.8.1, no closed box, sketchup , fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10...
Posted : 30/08/2019 12:59 pm
bednarova
(@bednarova)
New Member

Neskúšala, lebo zákazník si to želá mať z ABS. Ale z PLA tlačím často a s tým materiálom som problém nikdy nemala. 
Otvorila som skrinku a stále to je poprehýbané. Snažím sa vám pripojiť stl. súbor, ale píše mi že to nieje podporované.

Posted : 30/08/2019 1:55 pm
zoltan
(@zoltan)
Member Moderator

Ty dva ruzne obrazky jsou stejny model?

Je to vas prvni tisk z tohoto materialu? btw. Kdo je vyrobce?

Zkusme na to jit systematicky- zkuste to vytisknout z PLA, (pozor na g-kod budou jine teploty ,ale to urcite vite)pokud bude vytisk ok, vyloucili jsme tiskarnu a je potreba se soustredit na material.

This post was modified 6 months ago 2 times by zoltan
even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.8.1, no closed box, sketchup , fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10...
Posted : 30/08/2019 6:06 pm
bednarova
(@bednarova)
New Member

Dobrý deň, 

áno boli rovnaké modely, len na jednej z tých fotiek bolo v strede pozastavené tlačenie. Nie nebola to prvá tlač z toho materiálu. Bol objednávaný zo stránky Prusa. 
Skúsili sme vytlačiť z PLA,s tým nebol problém, posielam obrázok na porovnanie.

Posted : 02/09/2019 12:03 pm
zoltan
(@zoltan)
Member Moderator

Hezký den @bednarova,

takže tiskárnou to není, ta tiskne přesně, asi si budete muset pohrát s teplotami. Pokud je filament ABS od Průši, pak doporučované teploty jsou :

Tryska : 220-240 °C

Podložka: 80-100°C

Vy to tisknete na 255°C s podložkou 100°C a ještě v uzavřené skříni, kde okolní teplota vystoupá až na 36°C..

Výrobek z ABS se mi zdá zhroucený do sebe jako by nestíhal vystydnout před další vrstvou a po vystydnutí se zhroutí do sebe. 

Někde jsem četl, že ty bublinky co jsou vidět mohou vzniknout navlhnutým filamentem, máte ho dlouho rozbalený?

Škoda že si nelze na ten výtisk šáhnout. 🤨 

Doporučil bych snížit teplotu trysky (na 230°C ?) a nechat otevřenou skříňku.

Pokud zabalíte stl soubor do ZIP-u pak jej lze sem připojit.

p.s. ještě jsem koukal na ty teploty, obecně a i ve sliceru se tryska nastaví na teplotu 255°C, pak bych viděl problém v chlazení.

 

Mrkněte na toto:

pokud by byl problém s angličtinou, dejte prosím vědět.

Je to o tom, že ABS-T se chová jinak než standardní ABS a chce opravdu ty nižší teploty.

https://forum.prusaprinters.org/forum/original-prusa-i3-mk3s-mk3-print-tips-archive/differences-abs-abs-t-easyabs/#p79669&_ga=2.180254253.823830328.1567424488-575467162.1567424488

 

toto je také zajímavé

https://forum.prusaprinters.org/forum/original-prusa-i3-mk3s-mk3-how-do-i-print-this-printing-help/cannpt-get-abs-printed-well/#post-84196  

This post was modified 6 months ago 8 times by zoltan
even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.8.1, no closed box, sketchup , fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10...
Posted : 02/09/2019 12:59 pm
Share:

Please Login or Register