Tisk modelů od Fab365  

  RSS
kuba.svejda
(@kubas)
Active Member

Dobrý den,

  s nadšením jsem si zakoupil několik modelů z webu fab365.net a po několika nezdařených pokusech o vytisknutí mé nadšení přechází v beznaděj a smutek.

 

  Najde se tu někdo se zkušeností s těmito modely? Konkrétně mám:
"Foldable pickup truck F1"
"Foldable peterbilt 379" + "Foldable Trailer Frame" + "Container scale model"
"Foldable android Robot"

 

  Mám Original Prusa MK3S s hladkým plátem, tryskou 0.4 mm; na slicování používám PrusaSlicer 2.2.0 a momentálně tisknu z PLA od Plasty Mladeč.

  Problém mi při tisku dělají drobné spojovací díly.

  Zprvu jsem měl pocit, že kvůli malému profilu se prostě odlepí, zapnul jsem tedy límec, následný tisk opět skončil nezdařený... Zkusil jsem lak na vlasy (jak jsem se někde dočetl) mělo to opačný efekt, celý výtisk držel na podložce mnohem hůř. Očistil jsem plát acetonem ... zkusil snad všechny parametry upravit podle chaosu, který mají na webu... kvůli velké retrakci se mi dokonce ucpal extruder.

  Při několikátém pokusu jsem zaslechl náraz a spojovací díl byl opět mimo své místo. Přijde mi, jakoby se tvořila na tom malém dílku "vlna" která vystoupne nad vrstvy a při přejezdu jí tryska ulomí z podložky.

(před sundáním plátu přesahoval výšku vrstev jen konec spojovacího dílce, po manipulaci se takto nadzvedl celý)

  Pro tisk využívám profil 0.10mm DETAIL | Prusament PLA | Original Prusa i3 MK3S.
  Změny:
Výplň 10% | Límec: Ano
Výška první vrstvy: 150% | Vrchní vrstvy: 8 | Spodní vrstvy: 6 | Perimetry: 2
Rychlost jsem snížil - perimetry: 40mm/s | vnější 20mm/s | výplň 60mm/s
Přesah pro výplň/perimetry 35%
Vzdálenost retrakce: 2mm

 

Tisk jsem zastavil před ulomením výtisku... konec spojovacího dílu už byl hodně zvednutý a v další vrstvě by došlo k nárazu.

 

  Věděl by prosím někdo co s tím?

 

Děkuji předem za jakékoliv tipy a rady, pokud se toto již někde řešilo omlouvám se, ale to vlákno se mi nepodařilo najít.

Posted : 08/06/2020 7:37 pm
milos.v
(@milos-v)
Reputable Member

Počítám že tento malý díl se v každé další vrstvě rozšiřuje dál do šířky a zvedá. To bohužel způsobuje ono kroucení nahoru. V kombinaci s tiskem vrstvou 0.1mm a prakticky 100% výplní v tomhle místě to je bohužel problém. Tyhle přesahy na to trpí dost. Můžeš zkusit otočit model na desce o 90°C, třeba se to bude chladit lépe.

Ještě se podívej, jestli ti to utrhne tryska nebo PINDA. 

Já jsem to u tisku takových to modelů řešil trošku víc drsně. Jelikož je tohle problém hlavně na začátku, když je ten díl ještě tenký, stačilo si většinou ohlídat jen chvíli. Počkal jsem vždycky, až extruder poodjede z tohodle kousku a opatrně jsem tu ještě měkkou nakroucenou špičku šroubovákem trošku připlácnul zpět dolů. Ano, je to trošku prasárna, ale tyhle modely co jsou funkční v jednom kuse mi na to prostě trpěly taky.

Samozřejmě nemusím připomínat, že když tě tam extruder chytí i s tím šroubováčkem, můžeš si toho ulomit i víc něž jen kus tisku 🙂

Posted : 08/06/2020 9:20 pm
kuba.svejda
(@kubas)
Active Member

@milos-v

Děkuji za reakci a několik tipů 🙂

Model otočen o 90st. a je po problémech s drobnými spojovacími dílky. Pro jistotu jsem ještě celý model rozložil na jednotlivé objekty a u těch spojek "vypl" výplň a snížil plné vrstvy na 2.

Dřív se tisk dostal tak do 5.-6. vrstvy a minimálně jedena spojka opustila své místo... Teď 12 vrstev a v pohodě... Odešel jsem od tiskárny...bohužel nastal jiný problém...

V selhání je uveden naráz v ose X a to dvakrát... Zkusím to pustit znovu a uvidím jestli se problém bude opakovat. 

  Napadlo mě nepomohla by celému problému drobných částí menší tryska?

Posted : 10/06/2020 6:36 am
milos.v
(@milos-v)
Reputable Member

Menší tryska ti asi nepomůže a bude se to tisknout strašně dlouho. Teoreticky by mělo pomoct zvýšit výšku vrstvy třeba na 0.15, případně snížit rychlost tisku. Já bych to spíš tiskl, až budu u toho a sledoval bych, zda se něco někde moc nezvedá. Ještě by mě fakt zajímalo, jestli ti do tisku naráží tryska nebo PINDA. Protože tryska drobné zvedlé okraje prostě projede, kdežto PINDA se o ně zaráží a třeba by šla přizvednout. Ale než s ní budeš hýbat, fakt si to nejdřív ověř. Bude tě to totiž stát nové odladění první vrstvy a když ji zvedneš moc, při kalibraci ti už bude narážet tryska do podložky.

Posted : 10/06/2020 9:19 pm
jiři.m18
(@jiri-m18)
New Member

@kubas

Zkusil jsem od Fab365 velkého roháče a totéž. Ty malé čepy se odlepují.
Pomůže ale natřít podložku tyčinkovým lepidlem Kores. Ale pozor, ne pár tlustých čar a nechat to tak!

Trochu to počmárám, pak to rozprašovačem pokropím vodní mlhou, nechám lepidlo nabobtnat, tak 20, 30 sekund.
Potom papírovým kapesníkem důkladné trpělivě rozleštím tak, aby vznikla krásná jednolitá vrstvička bez map. Plocha dostane sametový vzhled.
Tloušťka lepidla je kritická, brzy vychytáš na nějakém malém tisku těchto drobností.

Taková úprava vydrží pár tisků, pak to přeleštím zase vodou, občas opět počmárám lepidlem. 

 

Posted : 18/06/2020 6:31 am
kuba.svejda
(@kubas)
Active Member

Oběma moc děkuji za rady a tipy. Na Pick-up nakonec opravdu stačilo jen otočit model na desce o 90st. a problém zmizel.

Je dost chlupatý, bohužel jsem použil špatný profil filamentu.

@milos-v senzor je výš jak tryska tak si myslím, že to urazila opravdu tryska, ale jak jsem psal už se to nezopakovalo a schválně se mi to hnát do kolize nechce, tak se omlouvám, ale tuto otázku Vám nezodpovím. 

@jiri-m18 moc se mi na tu desku nic patlat nechce, zkoušel jsem lak na vlasy a bylo to ještě horší, nedrželo tam už vůbec nic... Je použití lepidla lepší než třeba nějaký ten spec. 3DLAC?

 

Dnes se pustím do trucku od fab 365 tak jsem zvědaví jak ten dopadne. 

Posted : 29/06/2020 7:02 am
kuba.svejda
(@kubas)
Active Member

K celému Fab365 jsem teprve dnes uskutečnil zásadní objev... Na jejich webu se dá v sekci uživatele stáhnout nastavení pro tiskárnu. 

Posted : 29/06/2020 5:31 pm
vladimir.s11
(@vladimir-s11)
Estimable Member

Není nad 3Dlac

Posted : 03/07/2020 4:09 pm
kuba.svejda
(@kubas)
Active Member

@vladimir-s11

No takový zázrak to také není, zkusil jsem a vyhozené peníze. 

Posted : 18/07/2020 10:34 am
Share:

Please Login or Register