Problém s tiskem PLA Print With Smile
 
Notifications
Clear all

Problém s tiskem PLA Print With Smile  

  RSS
Hanz_Grau
(@hanz_grau)
New Member
Problém s tiskem PLA Print With Smile

Nazdar,

koupil jsem od Print With Smile sadu barevných PLA filamentů abych mohl dcerce občas vytisknout nějakou tu blbost z Thingiverse. Bohužel mám problém vůbec něco vytisknout. Materiál se hrozně kroutí, nedrží na podložce a vnější vrstva perimetru se zvedá což nakonec vede k utržení výtisku tryskou z podložky. Naposledy jsel tisknul hada: https://www.thingiverse.com/thing:1709106/files konkrétně soubor snakez_circle.stl.

Protože materiál hrozně "slintá" zkouším laborovat s teplotou. Poslední výtisk jel na 180°C tryska, podložku vždy topím na 50°C chlazení trvalé a skončilo to po několika vrstvách.  V zoufalství jsem vyměnil filament za PLA od fiber3D což je nějaká PolskoČínská záležitost a pustil stejný Gcode pouze s manuální úpravou teplot za odzkoušené hodnoty pro fiber3D. Výsledek byl bezproblémový a velice hezký výtisk(alespoň teda na moje poměry). Zkusil jsem tedy jít opačným směrem a teploty zvednout. Při 215°C nic moc, při 225°C to zatím tiskne, nicméně problém s kroucením vnějšího perimetru nezmizel a výtisk je vlivem vysoké teploty hnusný.

Průtok extruderem jsem kalibroval přímo na PrintWithSmile.

Může mě někdo nakopnout co dál? Zatím mám pocit, že 3kg filamentu za nemalé peníze je na vyhození.

Modrý kousek je část nezdařeného tisku z PWS, černý je pak zkušební výtisk z fiber3D, obojí vrstva 0,16, tryska 0,4mm.

Tiskárna KP3S, notně op/upravená, naflešovaný Marlin2, PrusaSlicer

This topic was modified 4 months ago by Hanz_Grau
Posted : 01/08/2021 8:23 pm
Milos V.
(@milos-v)
Prominent Member
Kroucení převisů

Kroucení krajů výtisků, obzvláště v místech kde jsou převisy je bohužel normální. Vliv na to má spousta věcí, od filamentu, po teplotu tisku, teplotu okolí, chlazení modelu, natočení modelu na desce, výšku vrstvy, výplň.... Jakmile tisk přežije a pokročí dále, kde již ten převis není tak tenký, spraví se to. Ovšem pokud ti jak píšeš do té doby tisk neutrhne tryska nebo u Průši kalibrační sonda.

Bude to bohužel model od modelu. Zrovna tyto "ohybné" věci na to trpí nejvíc, protože propojení jednotlivých dílků je závislé na poměrně velkých převisech.

 

Posted : 02/08/2021 12:17 pm
Kalimero
(@kalimero)
Reputable Member
Kroucení převisů

Zkusil bych zvýšit čas před tiskem další vrstvy, třeba umístěním více modelů na podložku, zvláště pokud se jedná o drobnost. Netisknout při vysoké okolní teplotě. Natočit model tak, aby byl převis lépe ofukován - záleží na nasměrování větráčku.

OnShape, PrusaSlicer, MINI, PETG; engineer...
Posted : 03/08/2021 5:14 am
Hanz_Grau
(@hanz_grau)
New Member
Topic starter answered:
Kroucení převisů

V době kdy jsem psal první dotaz mi na tiskárně běžel stejný had, ale přehřátý na 225°C. Tento tisk kupodivu doběhl až do konce. Pořád porovnávám PWS s fiber3D, který nějakým zvedáním převisů vůbec netrpí a jednotlivé vrstvy byly jak podle pravítka. Nejsem nějaký 3D guru, ale zase ne úplný začátečník a s podobným chováním filamentu jsem se ještě nesetkal. Zkusím někde stáhnout teplotní věž a udělat pár pokusů, ale zatím je Print With Smile docela zklamání.

Posted : 03/08/2021 9:12 am
Share: