Odliepanie dielu od podložky  

  RSS
veronika.b3
(@veronika-b3)
New Member

Dobrý deň,

Prosím vás dneska sa mi už 2x odlepil diel od podložky. Vedeli by ste mi pomôcť čím to je ?
Zo začiatku bolo všetko v poriadku až potom skoro v polovici tlačenia sa to stalo.
Posielam v prílohe ukážku:)

Ďakujem za všetky radi.

Posted : 04/04/2019 2:45 pm
toma.t5
(@toma-t5)
Trusted Member

Je tam na ABS moc chladno.
Mohlo by pomoct:
- víc roztopit podložku
- dát tiskárnu do krabice aby si kolem hotbedu ohřála vzduch
- přidat kolem výtisku límec, aby to lépe drželo na podložce
- netisknout to z ABS, je to už dost velké

Posted : 04/04/2019 2:52 pm
Kolous
(@kolous)
Trusted Member


- netisknout to z ABS, je to už dost velké

I když tisknešrychle, tak je velký rozdíl teplot mezi spodní (stihne vychladnout) a horní vrstvou, vzniká tam pnutí až se to ohne. Nařát podložku víc nemá cenu, těch 5-10 stupňů neudělá rozdíl. Box může pomoct, ale nemyslím že nějak zásadně. Takováhle velká placka je ideální kandidát na PET-G.

...
Posted : 05/04/2019 9:13 am
danielhutka
(@danielhutka)
New Member

Ze zkušenosti z MK1 vem lak na vlasy a nastříkej si podložku vrstvou laku. Funguje to i na MK3 (zatím sem tisk zkoušel se zrnitou podložkou).

Posted : 10/09/2019 8:41 am
Zoltan
(@zoltan)
Moderator

@veronika-b3

nějak jsem nenašel přílohu - obrázek

Je nějaký důležitý důvod to tisknout z ABS?  Povedlo se najít řešení?

even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.9.1, no closed box, sketchup , fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10
PRUSA MINI FW 4.3.0 RC1, technical background...
Posted : 27/09/2019 7:45 am
petrsim
(@petrsim)
New Member

Isopropylalkoholem se povrch plátu nedá odmastit (leda ve vaně Isopropylalkoholu). Akorát se mastnota rozmatlává po plátu. Lepidlo taky nic moc. Pár kousků se mi taky odlepilo.

Dříve se k odmaštění kuprextitu před výrobou tišťáku používalo vídeňské vápno. Zkusil jsem to použít i na odmaštění plátu. A funguje to. Přilnavost je tak akorát (PLA), a taky to dost dlouho vydrží (aplikoval jsem zatím 1 x a tisknu a tisknu). Postup (pokud nebudou odborné výhrady JP): Plát se popráší trochou vídeňského vápna, přidá se trocha vody a čistým hadříkem se to rozmatlává po celém plátu. Nemusí se moc tlačit ani to nemá být jako brusná pasta. Pak se plát opláchne tekoucí vodou a za pomoci hadříku se odstraní zbytky vápna. I při naklonění musí být celý plát mokrý! To znamená, že je odmaštěno. Pokud z některé části voda steče, postup opakovat. Na závěr lze přejet plát papírovou kuchyňskou utěrkou aby se odstranila voda, zvlášť když je tvrdší.

Zatím jsem na zmínku o vídeňském vápně nenarazil, pokud se to už řešilo, prosím dejte mi vědět, hlavně jde o účinky na povrchovou vrstvu plátu. Funguje to taky s bentonitem, ale ne tak dobře.

Posted : 21/08/2020 11:17 am
Udržbář Petr
(@udrzbar-petr)
Active Member

Teď jsem s tím válčil ale u první vrstvy. Přečetl jsem si navod od @petrsim. Vzal jsem plát že vyzkouším jak je to s tou přilnavostí vody , no a na umyvadle byl JAR s houbičkou - umyl jsem to v teplý vodě 2x a osušil a OK...

...
Posted : 26/09/2020 3:47 pm
vladimir.s11
(@vladimir-s11)
Estimable Member

Opakuji to tady do blba. Kup si 3Dlac a máš perfektní přilnavost a stačí jen otírat IPA a občas lehounce stříknout 3dlac.

Má ho www.material pro3d.cz

Posted : 27/09/2020 11:59 pm
Zoltan
(@zoltan)
Moderator

asi by byl užitečný poslechový modul tiskarny, který by nedovolil tisk, dokud by mu uživatel nepřečetl prvních pet kapitol uživatelské prirucky 😉 

even an old man can learn new things 🙂
Standard I3 mk3s, FW 3.9.1, no closed box, sketchup , fusion 360, PrusaSlicer, Windows 10
PRUSA MINI FW 4.3.0 RC1, technical background...
Posted : 28/09/2020 4:33 pm
Ivánek
(@ivanek)
New Member

Jediná odpověď Dimafix! Je to lepidlo ve spreji, které začíná lepit cca od 65 C. Mám to vyzkoušené na ABS, bed 99 st, nozzle 235, tak i na PLA. Bed 60, nozzle 220. Po natištění ABS odskočí samo, PLA musíte trochu pomoci. Tisknu na sklo a desku neomývám, pouze pošpricnu tam, kde jsem tiskl 

Ivánek...
Posted : 29/12/2020 6:58 pm
Ivánek
(@ivanek)
New Member

PS: preferuji ABS s ohledem na snášení vyšších teplot nad 70-80 sr, kde PLA už měkne.

Ivánek...
Posted : 29/12/2020 7:02 pm
Kalimero
(@kalimero)
Estimable Member

Nejenom kvůli snášení vyšších teplot tisknu z PETG. Na zrnitý plát. S plátem manipuluji v rukavicích a mimo tisk ho zakrývám. Přes 100 výtisků a plát je tak, jak přišel od Průši, stále čistý a funkční, zatím nebylo třeba jej čistit.

Hladký plát jsem ošetřoval 3D Lac, jinak šel PETG špatně dolů.

Pokud výtisk nejde oddělit, pomůže umístění do mrazáku. Pokud nejde oddělit drobný zbytek, natiskne se na něj pomocný objekt výšky cca 1mm a pak to sloupnout jde. Používám párátko a špachtličku z tvrdého dřeva, nepoškodí plát.

OnShape, PrusaSlicer, MINI, PETG; technik...
Posted : 30/12/2020 8:06 am
Share:

Please Login or Register